رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دورکاری که اخیرا دولت به اجرا درآورده در کاهش آلودگی هوای تهران نقش موثری خواهد داشت.

سلامت نیوز: "حسینعلی شهریاری" افزود:همچنین طرح انتقال از تهران هم می تواند به طور قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشد.
به گزارش اکونیوز وی افزود: منشا آلودگی هوا بخاطر وسایل نقلیه است و همچنین 22 درصد آلودگی به خاطر کارخانه ها است و همچنین پالایشگاه نفت تهران نیز 6 درصد و آلودگی هوای تهران دخیل می باشد.
نماینده زاهدان تصریح کرد: در اثر آلودگی هوایی که در کشور بوجود آمده است و حداقل 4 هزار نفر در اثر این آلودگی جان خود را از دست داده اند.
شهریاری ادامه داد: با بررسی هایی که بوجود آمده است بنزین که در پالایشگاه ها تولید می شود می تواند در آلودگی هوا نقش داشته باشد.
وی اذعان کرد: در اثر آلودگی هوا بیماریهایی همچون کند ذهنی، سردرد،زود عصبانی شدن، کاهش توان افزاد و بیماریهای سرطانی افراد جامعه را تهدید می کند.
عضو فراکسیون اصولگرایان خاطر نشان کرد: در دولت های نهم و دهم نسبت به دولت های گذشته اعتبارات بیشتری برای کنترل و کاهش آلودگی در نظر گرفته اند ولی این کافی نیست.
شهریاری در مورد راهکارهای پیشنهادی برای کاهش آلودگی هوا نیز گفت: دولت باید حمل و نقل عمومی را توسعه دهد بطوری که 2 میلیارد دلار برای توسعه مترو در نظر گرفته شده بود ولی دولت نسبت به آن بی توجه بود و همچنین اجرای طرح دورکاری و انتقال از پایتخت و جمع آوری خودروهای فرسوده می تواند در کاهش آلودگی هوای تهران موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha