- زنانی که در دوره بارداری خود از لحاظ بدنی فعال‌تر هستند می‌توانند تا حدی از افزایش وزن خود پیشگیری کنند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبر آنلاین دانشمندان آلمانی با بررسی 12 مطالعه مختلف متوجه شدند زنانی که در دوره بارداری خود ورزش می‌کنند کم‌تر از زنان دیگر دچار اضافه وزن می‌شوند.
به گفته دکتر مایکل کرامر، کاهش وزن تنها انگیزه زنان برای پیشگیری از کاهش وزن نخواهد بود و به طور قطع این کار فواید دیگری هم برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. ورزش کردن می‌تواند تاثیر مثبتی روی روحیه و هم‌چنین میزان حساسیت بدن به انسولین داشته باشد.
دکتر کرامر که مدیر موسسه توسعه انسانی و سلامت کودکان و جوانان است در این باره گفت: بررسی‌های بیش‌تر نشان داد فعالیت بدنی در دوره بارداری هیچ تاثیر منفی روی زنان ندارد. با ورزش کردن زنان می‌توانند شرایط قبل از دوره بارداری خود را حفظ کنند. به این ترتیب زنانی که قبلا ورزش می‌کردند می‌توانند فعالیت‌های بدنی خود را ادامه دهند و زنانی که تا کنون سراغ فعالیت بدنی نرفته بودند حتی در دوره بارداری هم می‌توانند شروع به ورزش کردن کنند.
زنانی که در دوره بارداری وزن زیادی اضافه کنند در معرض خطرات زیادی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به دیابت، فشار خون و بروز مشکلات گوناگون در زمان زایمان اشاره کرد.
هم‌چنین این زنان بعد از زایمان هم با احتمال بیش‌تری نسبت به سایرین ممکن است صاحب فرزندان چاق شوند که آن‌ها نیز به نوبه خود بیش‌تر به سرطان، آلرژی و آسم مبتلا می‌شوند.
در این تحقیقات بیش از هزار زن شرکت داشتند که به طور تصادفی تعدادی از آن‌ها برای انجام فعالیت‌های ورزشی در دوره بارداری انتخاب شدند. بر طبق این برنامه زنان 3 بار در هفته و در هر نوبت نزدیک به یک ساعت فعالیت‌هایی مانند دویدن، دوچرخه سواری و تمرین‌های تقویت عضلات بدن را انجام ‌دادند.
با این مطالعات مشخص شد با ورزش کردن نه تنها می‌توان از افزایش وزن شدید در دوره بارداری اجتناب کرد، بلکه با این کار فواید زیادی متوجه مادر و جنین در حال رشد در رحم مادرش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha