مدیر کل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: از مجموع 80 کلینیک سیار خدمات دندانپزشکی وزارت بهداشت،71 کلینیک در روستاها و حاشیه شهرها مستقر شده و خدمات رسانی رایگان و داوطلبانه آنان به مردم آغاز شده است.

71 کلینیک سیار خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و حاشیه شهرها فعال شدند

سلامت نیوز:  مدیر کل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: از مجموع 80 کلینیک سیار خدمات دندانپزشکی وزارت بهداشت،71 کلینیک در روستاها و حاشیه شهرها مستقر شده و خدمات رسانی رایگان و داوطلبانه آنان به مردم آغاز شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمد نصیری افزود: نهم مرداد امسال در مراسمی با حضور وزیر بهداشت 80 کلینیک سیار خدمات دندانپزشکی در تهران رونمایی شد و برای ارائه خدمت به مناطق محروم اعزام شدند، این خودروها اکنون به روستاها و حاشیه شهرها رسیده اند و 71 دستگاه از این کلینیک های سیار دندانپزشکی خدمت رسانی به مردم را آغاز کرده اند و مشغول فعالیت هستند.


وی گفت: تمام خدمات کلینیک های سیار دندانپزشکی به مردم روستاها و حاشیه شهرها رایگان است و این کلینیک ها بسته خدمت تعریف شده ای شامل ترمیم دندان، کشیدن، فلورایدتراپی و ... را با حضور دندانپزشکان برای همه گروه های سنی در مناطق محروم ارائه می کنند.
نصیری افزود: خدمات کلینیک های دندانپزشکی سیار هم اکنون در دانشگاه های علوم پزشکی مختلف فعال است و تاکنون 12 هزار و 751 نفر از این خدمات رایگان برخوردار شده اند.


مدیر کل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: محل خدمت این کلینیک ها به فراخور موقعیت و جغرافیای دانشگاه علوم پزشکی مربوطه متفاوت است به عنوان مثال در تهران با توجه به اینکه بیشتر جمعیت شهری دارد، بیشتر کلینیک های سیار دندانپزشکی در مناطق حاشیه شهرها مانند پاکدشت،ورامین، مرتضی گرد و... مستقر است اما در دانشگاه های علوم پزشکی که بافت روستایی بیشتری دارند مانند اردبیل، زابل،فسا،سمنان و ... بیشتر این کلینیک ها در روستاها مستقر شده اند.


نصیری درباره مشکل شماره گذاری خودروهای حامل کلینیک دندانپزشکی گفت: شماره گذاری خودروهای دولتی یک فرآیند اداری خاص دارد و باید در کمیسیون ماده 2 وزارت اقتصاد و دارایی مطرح شود، این فرآیند برای شماره گذاری خودروهای کلینیک های سیار دندانپزشکی در حال طی شدن است و پیش بینی می شود در زمستان امسال این خودروها شماره گذاری شوند.


وی افزود: شماره گذاری نشدن خودروهای حامل کلینیک سیار دندانپزشکی خللی در فعالیت و عملکرد این کلینیک ها ندارد، به خصوص اینکه هر کلینیک هنگامی که به یک روستا یا منطقه حاشیه ای وارد می شود با توجه به تعداد بالای متقاضیان استفاده از خدمات آنها حداقل دو تا سه هفته در آن محل می ماند.
مدیر کل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد: تردد کلینیک های سیار دندانپزشکی با همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی انجام می شود و شماره گذاری نشدن آنها، اختلالی در فعالیت و خدمت رسانی این مراکز به وجود نیاورده است.


نصیری گفت: قیمت هر خودرو و کلینیک سیار دندانپزشکی با یونیت و تجهیزات آن برای وزارت بهداشت 270 میلیون تومان تمام شده است. مالکیت خودرو و کلینیک ها با دانشگاه های علوم پزشکی است اما به دنبال این هستیم که مدیریت خدمات رسانی این کلینیک ها را به موسسات خیریه واگذار کنیم.
وی افزود: تمام دندانپزشکان و دستیارانی که با این پایگاه های سیار همکاری می کنند، همکاری داوطلبانه دارند و به ازای خدماتی که ارائه می کنند، هزینه ای دریافت نمی کنند و در واقع به طور رایگان در این کار خیر مشارکت می کنند.


مدیر کل امور خیرین و موسسات خیریه وزارت بهداشت گفت: به تازگی یک موسسه خیریه با نام موسسه خیریه تبسم از وزارت کشور مجوز فعالیت گرفته است. قرار است این موسسه به صورت تخصصی برای جذب و فعالیت نیروهای داوطلب در عرصه ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به مردم نیازمند فعالیت کند.
به گزارش روزچهارشنبه خبرنگار سلامت ایرنا، وی در پایان افزود: وزارت بهداشت در استان های مختلف با توجه به توانمندی موسسات خیریه فعال در عرصه خدمات دندانی، مدیریت خدمات کلینیک های سیار دندانپزشکی را به موسسه خیریه تبسم یا موسسات معتبر مشابه دیگر واگذار می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha