چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۰
کد خبر: 22618

سالهاست می گویند در تهران زلزله می آید و اگر زلزله بیاید در ساعتهای اول، هزاران نفر کشته می شوند.

یکی از مسئولان دانشگاه تهران گفته وقوع زلزله در تهران حتمی است. پس باید منتظر زلزله باشید. به گفته دلاوری زلزله هر 150 سال یک بار به تهران سر می زند و حالاست که باید خود را برای وقوع زلزله بزرگ در کلانشهرها آماده کنیم.

کارشناسان می گویند تهران گسلهای فراوانی دارد که بزرگترین آنها در شمال و جنوب تهران فعال است و هر آن احتمال دارد مثل انفجار یک بمب، تهران روی هوا برود. حتی مقامات دولتی هم درباره زلزله قریب الوقوع در تهران اظهار نظر کرده اند.

 مدیر کارگروه سیستم‌های اطلاعات مکانی پردیس فنی دانشگاه تهران همچنین افزود با توجه به اینکه بزرگترین زلزله در تهران در 170 سال گذشته رخ داده است باید خود را برای وقوع زلزله بزرگ در کلانشهرها آماده کنیم. طبق برآوردهایی که بر روی گسل‌های تهران از جمله گسل ری و شمال تهران صورت گرفت، برآورد شده است که در مناطق مرکزی و جنوبی تهران بیشترین تلفات رخ خواهد داد.در صورت وقوع زلزله مناطق مرکزی و جنوبی تهران بیشترین تلفات انسانی و سازه‌ای را خواهد داشت.‌

 تهران یکی از شهرهای لرزه خیز است که دارای گسلهای وسیع است. در حال حاضر تعداد زیادی گسل‌های شناخته شده در تهران داریم مانند گسل ری و عباس‌آباد و همچنین تعداد زیادی گسل‌های ناشناخته داریم و طبق تحقیقاتی که انجام شد هیچ نقطه‌ای از شهر تهران منطقه ایمن نخواهدبود.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha