یك فوق تخصص چشم‌پزشكی گفت: مصرف بعضی از آنتی‌اكسیدان‌ها خطر ابتلا به برخی بیماری‌های چشم مانند كاتاراكت و دژنراسیون ماكولا را كاهش می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس حیدر سیاتیری نقش تغذیه در سلامت چشم را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: مواد غذایی فراوانی وجود دارند كه حاوی مقادیر زیاد ویتامین A و دیگر مواد لازم برای سلامت چشم هستند.

وی گفت: آنتی اكسیدان‌ها نیز یكی از مواد مؤثر برای سلامت چشم‌ها هستند، این مواد دارای مولكول‌هایی هستند كه با خنثی كردن رادیكال‌های آزاد مانع اثر مخرب آنها بر سلول‌های بدن می‌شوند ضمن اینكه بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف بعضی از آنتی‌اكسیدان‌ها خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها نظیر بیماری‌های چشم شامل "كاتاراكت و دژنراسیون ماكولا " را كاهش می‌دهند.

این فوق تخصص چشم پزشكی خاطرنشان كرد: ویتامین A آنتی اكسیدانی است كه در مواد غذایی حیوانی نظیر جگر یا كره و مواد غذایی گیاهی حاوی كاروتنوئیدها وجود دارد؛ كاروتنوئیدها رنگدانه‌های قرمز و زردی هستند كه در گیاهان و حیوانات وجود دارند، این مواد به‌ عنوان آنتی‌اكسیدان عمل كرده و همچنین انواع خاصی از آنها كه شایعترین آن بتا كاروتن است به ویتامین A تبدیل شده كه در سلامت چشم بسیار تأثیرگذار است؛ البته مصرف روزانه هویچ به خاطر داشتن ویتامین A به طور چشمگیری بر سلامت چشم مؤثر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha