چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۲
کد خبر: 22620

همیشه تعداد پسرانی که به مشکلات شنیداری دچار می‌شدند از دخترها بیش‌تر بود، اما متاسفانه آخرین تحقیقات نشان می‌دهد دختران از این لحاظ در حال پیشی گرفتن از پسرها هستند.

سلامت نیوز مطالعات نشان می‌دهد تقریبا 17 درصد از نوجوانان در هر دو جنس مذکر و موثر دچار مشکلات شنوایی هستند و به همین دلیل نمی‌توانند برخی از انواع صداها و بخشی از صحبت‌های دیگران را بشنوند.
الیزابت هندرسون از مدرسه پزشکی هاروارد در بوستون در این باره به رویترز گفت: اما به نظر می‌رسد دخترها در حال رسیدن به پسرها هستند و میزان کم‌شنوایی در آن‌ها هم در حال افزایش است. به نظر می‌رسد یکی از دلایل این موضوع این است که امروزه دختران بیش‌ از گذشته در معرض صداهای بلند قرار دارند.
در گذشته به دلیل آن‌که پسرها بیش‌تر وظایفی مانند چمن زدن، کار با ماشین‌آلات پر سروصدا و کارخانه‌ها را انجام می‌دادند آمار ابتلا به مشکلات شنیداری در آن‌ها بیش‌تر بود. اما امروزه تقریبا همه نوجوانان و جوانان از دستگاه‌های پخش موسیقی قابل حمل مانند ام.پی.تری پلیرها و مانند آن‌ها استفاده می‌کنند و متاسفانه درصد زیادی از آن‌ها هم موسیقی را با صدای بلند گوش می‌دهند.
 به گزارش سلامت نیوزبه نقل ازخبرآنلاین مطالعات نشان می‌دهد درصد نوجوانانی که ظرف 24 ساعت گذشته به موسیقی با صدای بلند گوش داده‌اند از 20 درصد در دهه 1980 به 35 درصد در دهه 1990 افزایش پیدا کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که چرا میزان ناشنوایی در دخترها بیش‌تر از گذشته شده است.
محققان با انجام مطالعاتی روی 2 هزار و 519 نوجوان بین سال‌های 2005 تا 2009 متوجه شدند 3 نوع معمول کم‌شنوایی در آن‌ها وجود دارد. کم‌شنوایی فرکانس پایین که در آن مردم برای شنیدن انتهای طیف صداها مشکل دارند که از جمله آن می‌توان به بخشی از صحبت‌های انسان اشاره کرد. کم‌شنوایی با فرکانس بالا که در طی آن افراد در شنیدن صداهایی مانند صداهای کودکان مشکل دارند. ناشنوایی NITS هم مختص افرادی است که در شنیدن صداهایی در اواسط طیف صدایی مشکل دارند که باز مربوط به بخشی از صداهای انسان و صداهای سازهای موسیقی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha