یك متخص تغذیه گفت: ورزش سنگین و آلودگی‌های صنعتی و شیمیایی باعث تولید رادیكال‌های آزاد و متعاقب آن سرطانی شدن سلول‌های بدن می‌شوند

به گزارش سلامت نیوز ، سید ضیاءالدین مظهری افزود: رادیكال‌های آزاد به سایر مولكول‌ها حمله می‌كند و زنجیره‌ای مخرب را به وجود می‌آورند كه می‌توانند، به رگ‌های خونی و بافت عصبی صدمه وارد كرده و در صورت آسیب رساندن به DNA موجب بروز تومورها و ایجاد بافت‌های سرطانی شوند‌.

وی گفت به فارس گفت: ازن، دود سیگار، مواد آلوده كننده اتمسفر، اشعه ایكس، میكروب‌ها، ویروس‌ها، مواد صنعتی و شیمیایی متعدد و همین طور تمرینات بدنی سنگین همه باعث تولید رادیكال‌های آزاد در بدن می‌‌شوند.

این متخصص تغذیه افزود: ویتامین E نیز جزو آنتی‌اكسیدان‌های مهمی است كه محلول در چربی است و داوطلبانه الكترون خود را به رادیكال‌های آزاد می‌دهد و به تركیبات مهاجم علیه مواد مضر آنتی اكسیدان تبدیل می‌شود.

وی گفت: روغن جوانه گندم به نام آلفا توكفرول یكی از بهترین منابع ویتامین E است و مصرف ویتامین E موجب حفظ طراوت پوست زنان می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: ویتامین E محلول در چربی است و از پیری سلول‌ها پیشگیری می‌كند و برای طراوت پوست مفید است. روغن‌های گیاهی، جوانه گندم، دانه‌ها، آجیل سرشار از ویتامین E است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha