«عمو به من عروسک سخنگو نشان داد و گفت برایت همین مدل را می‌خرم. من هم همراهش رفتم اما دروغ می‌گفت و همه طلاهایم را دزدید.»

نقشه شکارچی دختربچه‌ها برای سرقت‌های طلایی

سلامت نیوز: «عمو به من عروسک سخنگو نشان داد و گفت برایت همین مدل را می‌خرم. من هم همراهش رفتم اما دروغ می‌گفت و همه طلاهایم را دزدید.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، این گفته‌های دختربچه 7ساله‌ای است كه مدتی قبل در دام مرد موتورسواری گرفتار شد. این مرد 40ساله به بهانه نشان دادن یا خرید عروسك، طعمه‌هایش را می‌ربود و طلاهای آنها را سرقت می‌كرد. تحقیقات در این پرونده از چند‌ماه پیش با شكایت خانواده دختربچه 7ساله‌ای در یكی از شهرهای اطراف تهران شروع شد.

دختربچه در توضیح ماجرا به مأموران گفت: برای خرید از خانه‌مان خارج شدم. در بین راه مرد موتورسواری را دیدم. او عروسكی به من نشان داد و گفت عروسك دخترش است. عروسك سخنگو بود و آن مرد گفت می‌خواهد برای من همان مدل را بخرد. او با مهربانی من را سوار موتور كرد تا به مغازه ببرد اما پشت یك درخت، ایستاد. بعد گفت كه اگر سر و صدا كنم مرا می‌كشد. من ترسیدم و او تمام طلاهایم را از دستان، گردن و گوش‌هایم خارج كرد و بعد رفت. من گریه می‌كردم و وقتی به نزدیك خیابان رسیدم، یك راننده كمكم كرد تا به خانه برگردم.

    سرقت‌های سریالی

با این شكایت تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری مرد موتورسوار شروع شد. درحالی‌كه تحقیقات ادامه داشت 2شكایت مشابه دیگر هم پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت. شكایت‌ها نشان می‌داد كه همان مرد به‌صورت سریالی به سراغ دختربچه‌های 6تا 8ساله كه همراه خود طلا داشتند رفته و پس از فریب و ربودن آنها، نقشه سرقت طلاهایشان را اجرا می‌كند.

دختربچه‌ها می‌گفتند كه مرد موتورسوار به بهانه خرید یا نشان دادن عروسك و همچنین نشان دادن اتاق دخترش كه پر ازعروسك و اسباب بازی‌های مختلف است، آنها را سوار موتور كرده و به جاده خلوتی زیر یك درخت‌ كشانده و طلاهایشان را با تهدید سرقت كرده است.

    دستگیری در پایتخت

دختربچه‌ها چهره مرد شكارچی را ترسیم كردند و در بررسی‌های بیشتر مأموران موفق به شناسایی وی شدند. آنها دریافتند كه او سابقه‌دار است اما جست‌وجو برای دستگیری وی به نتیجه‌ نرسید. با این حال عكس و مشخصات این مرد در سیستم جامع پلیس كشور ثبت شد تا اینكه مأموران پلیس پایتخت چند روز پیش به مرد موتورسواری مشكوك شدند. پس از استعلام شماره پلاك، مشخص شد كه موتورسیكلت سرقتی است و این مرد دستگیر شد.

دربررسی سوابق متهم مشخص شد كه او همان شكارچی دختربچه‌هاست كه از سوی پلیس آگاهی یكی از شهرهای اطراف تهران تحت تعقیب است. همین كافی بود تا تحقیق از متهم در شعبه نهم دادسرای جنایی تهران انجام شود. مرد 40ساله وقتی پیش روی قاضی سهرابی ایستاد به سرقت طلاهای دختربچه‌ها و دزدیدن موتورسیكلت اقرار كرد.

وی گفت: مدتی قبل در دام اعتیاد گرفتار شدم و وضع مالی خوبی نداشتم. یك روز كه در خیابان پرسه می‌زدم چشمم به دختربچه‌ای افتاد كه طلاهای زیادی داشت. وسوسه شدم كه طلاهایش را سرقت كنم، برای همین به بهانه خرید عروسك و
با چرب زبانی او را فریب دادم و با خود بردم.

وی ادامه داد: پس از فروش طلاها، مواد خریدم و بخشی از بدهی‌ام را پرداخت كردم. پس از آن وقتی شنیدم كه پلیس در منطقه به‌دنبال من است فرار كردم و به تهران آمدم. این‌بار شگرد سرقت را تغییر دادم و فقط موتورهایی كه كنار خیابان پارك بود را سرقت می‌كردم و به مالخر می‌فروختم تا خرج خودم را تأمین كنم. هم‌اكنون تحقیقات از متهم ادامه دارد تا شاكیان احتمالی دیگر شناسایی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha