چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۳
کد خبر: 22626

رییس اداره آسم و آلرژی وزارت بهداشت گفت: بیماری‌های تنفسی مانند آسم و آلرژی تحت تاثیر عوامل محیطی مانند آلودگی هوا، دود سیگار و مصرف گروهی از مواد غذایی تشدید می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا دكتر نجمی، آسم را از جمله بیماری‌های شایعی دانست كه برای تمام گروه‌های سنی از شیرخوارگی تا كهولت، مشكلات زیادی را ایجاد می‌كند و گفت: این بیماری در میان گروه‌های سنی مختلف به ویژه كودكان افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: فرزندانی كه والدین آنها مبتلا به بیماری آسم و یا سابقه فامیلی آلرژی‌های فصلی و اگزما را داشته باشند برای ابتلا به آسم مستعدتر هستند.

دكتر نجمی بهترین راه كاهش علائم آسم و آلرژی را شناسایی مواد حساسیت‌زا عنوان كرد و گفت: پیشگیری از مواد حساسیت‌زا و مواردی مانند گرد و غبار، آلودگی هوا و مصرف گروهی از مواد غذایی، بهترین راه برای جلوگیری از بروز حملات آسم است.

بنا براعلام وب‌دا، وی، افزایش تعداد تنفس، خس خس و گرفتگی سینه، سرفه و تولید خلط را از علایم بیماری آسم دانست و با اشار به داروهای گوناگون ضد آسم، ادامه داد: برای استفاده از هر یك از این داروها باید كار كرد آن را شناخت. بسیاری از افراد مبتلا به آسم داروها را خودسرانه و بدون نظارت پزشك استفاده می‌كنند كه این امر باعث حاد شدن این بیماری در افراد می‌شود.

رییس اداره آسم و آلرژی وزارت بهداشت گفت: استعمال داروهای ضد آسم از طریق استنشاق به نظر خیلی ساده است، اما در حقیقت این چنین نیست. اگر در مصرف این نوع دارو اشتباهی صورت گیرد در بسیاری از موارد حاد و خطرناك شدن بیماری را در پی خواهد داشت. به این ترتیب آموزش به مبتلایان به این بیماری برای چگونگی مصرف دارو، در بهبودی آنها موثر است. همچنین موفقیت درمان آسم ارتباط مستقیم با پذیرش دارو و عمل كردن به توصیه‌های پزشك دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha