مدیركل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: به دنبال آلودگی هوای این استان در هفته جاری با همكاری عموم مردم شاهد كاهش 3 تا 20 درصدی مصرف فرآورده‌های سوختی بودیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس احمد‌رضا لاهیجان‌زاده  با اشاره به اینكه وضعیت آلودگی هوای استان اصفهان در شرایط هشدار قرار دارد، اظهار داشت: متأسفانه وضعیت آلودگی هوای این استان برای افراد آسیب‌پذیر در شرایط هشدار قرار دارد و تا جایی كه امكان دارد افراد آسیب‌پذیر مانند كودكان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی نباید از خانه خارج شوند و از فعالیت‌های فیزیكی در هوای آزاد مانند ورزش نیز خودداری كنند.

وی با بیان اینكه از عموم مردم استان اصفهان می‌خواهیم تا حد امكان از خانه خارج نشوند، گفت: هر اندازه تردد افراد در سطح شهر كمتر باشد، شاهد كاهش آلودگی هوای استان خواهیم بود.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در ادامه بیان داشت: طبق پیش‌بینی اداره هواشناسی استان، وضعیت آلودگی هوا تا آخر هفته به همین شكل خواهد بود ولی امیدواریم با تعطیلی روز جمعه وضعیت هوا تا حدودی بهتر شود.

وی با اظهار امیدواری از بازگشت وضعیت هوای استان اصفهان در هفته آینده به حالت عادی افزود: اخیراً بیش از 350 واحد "مازوت‌سوز "، سوخت خود را به مقدار 50 درصد كاهش داده‌اند یا تعطیل شده‌اند كه تعطیلی این واحدها تأثیر زیادی بر كاهش آلودگی هوا داشت.

لاهیجان‌زاده در پایان خاطرنشان كرد: در هفته جاری با همكاری عموم مردم شاهد كاهش 3 تا 20 درصدی مصرف فرآورده‌های سوختی بودیم كه این موضوع نیز تأثیر‌ زیادی بر كنترل وضعیت آلودگی هوای استان داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha