رئیس سازمان صدا و سیما و تعدادی از مدیران سازمان صدا و سیما با حضور در جمع اعضاء کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان سیاست‌های صدا و سیما در حوزه بهداشت و سلامت جامعه به سئوالات اعضای این کمیسیون درخصوص نقش رسانه ی ملی در ارتقاء سلامت جامعه پاسخ گفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع سلامت در جامعه و لزوم توجه همه جانبه به آن صدا و سیما را به خاطر گستردگی پوشش رسانه‌ای و تأثیر گذاری بر مخاطبان نهادی مهم در ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه دانست.

وی با تشکر از اهتمام رسانه ملی به ابعاد مختلف سلامت در جامعه گفت: صدا و سیما با اطلاع رسانی به موقع و آگاهی بخشی متعهدانه در خصوص مسائل متنوع مرتبط با بهداشت جامعه نقش ویژه‌ای در سلامت جامعه ایفا می‌کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همکاری صمیمانه صدا و سیما با مجلس شورای اسلامی را فرصت خوبی برای اعضاء کمیسیون بهداشت و درمان دانست تا با بیان دیدگاه‌ها و انتظارات خود صدا و سیما را در غنا بخشیدن به برنامه های سلامت محور یاری کنند.

در ادامه این نشست تعدادی از اعضاء این کمیسیون با بیان خواسته‌‌های خود از صدا و سیما افزایش کمی و کیفی برنامه‌های سلامت محور در صدا و سیما را در سال‌های اخیر قابل توجه دانستند و خــواستار ادامه و گستـرش این سیاست رسانه‌ای شدند.
افزایش ساعت پخش برنامه رادیو سلامت و گسترش پوشش جغرافیایی آن به سراسر کشور از دیگر خواسته‌های اعضاء این کمیسیون بود که پس از بررسی نقش موثر رادیو سلامت در ارتقاء آگاهی و افزایش سلامت جامعه بیان شد.

استفاده از صاحب‌نظران خبره و آگاه در برنامه‌های پزشکی، توجه به کیفیت برنامه‌های سلامت محور متناسب با شرایط روز جامعه، اطلاع رسانی درخصوص بیماری‌های خاص و آگـاهی‌بخش در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی در ارتـباط با آسیب‌های اجتماعی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha