جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص شرایط تعویض شناسنامه طرح قدیم و دریافت شناسنامه جدید توضیحاتی را ارائه کرد.

چگونه شناسنامه خود را تعویض کنیم؟

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص شرایط تعویض شناسنامه طرح قدیم و دریافت شناسنامه جدید توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با توجه به شرایط تعویض شناسنامه طرح قدیم، گفت: این افراد باید با در دست داشتن شناسنامه و عکس تمام رخ (3 قطعه) به دفاتر پیشخوان دولت یا پست مراجعه و پس از تکمیل فرم مربوطه درخواست تعویض شناسنامه بدهند.

وی افزود: در شهرستان‌ها شناسنامه طرح جدید 1 الی 2 روزه صادره و توسط پست به نشانی فرد ارسال می‌شود، اما این امر در پایتخت کمی‌ زمانبر است و یک هفته الی 10 روز به طول می‌انجامد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: در گذشته افراد برای تعویض و یا اعمال هر گونه تغییر در سند هویتی خود باید به محل صدور مراجعه می‌کردند، اما خوشبختانه امروزه این مشکل مرتفع شده و دیگر نیازی نیست افراد برای تعویض و یا اعمال هر گونه تغییر در شناسنامه به محل صدور مراجعه کنند.

وی افزود: افراد می‌توانند به مراکز پیشخوان دولت یا دفاتر پست منطقه زندگی خود مراجعه و پس از ارائه درخواست، شناسنامه جدید دریافت کنند.

بر اساس این گزارش، افراد برای تعویض شناسنامه باید علاوه بر شناسنامه طرح قدیم و 3 قطعه عکس تمام رخ جدید، اصل کارت ملی، در صورت تاهل شناسنامه همسر و سند ازدواج و در صورت دارا بودن فرزند اصل شناسنامه فرزند را نیز به همره داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha