شیشه درمان دارویی ندارد و تنها با گروه درمانی و رفتاردرمانی می‌شود این بیماری را درمان کرد که البته درمان شیشه طولانی‌مدت است

به گزارش سلامت نیوز مهندس حسین دژکام، دبیر جمعیت احیای انسانی و کنگره 60 درخصوص ارتباط جنایات اخیر و مصرف شیشه توسط جوانان و نوجوانان اعلام کرد: افراد مصرف‌کننده شیشه و کراک، خطر آن را هم‌اکنون احساس نمی‌کنند و حتی از آن برای لاغری استفاده می‌کنند یا مشاهده شده که زن‌ها و مردهای جوان مشترکا از این مواد استفاده می‌کنند که این اقدام موجب افزایش جرم و جنایت‌ها شده است.

 وی با اشاره به یکی از مخرب‌ترین مواد مخدر غیردارویی اظهار داشت: «شیشه وحشتناک‌ترین ماده‌ای است که توسط جوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد، و حتی می‌توان گفت که سایر مواد اعتیادآور، اهمیت خود را در برابر این ماده از دست داده‌اند.

وی توضیح داد: «مصرف شیشه دوپامین را که یک ناقل عصبی است و در مدار پاداش کار می‌کند و زمانی که از این مواد محرک استفاده می شود، مقدار دوپامین از حد معمول بیشر می شود و انرژی مضاعفی در فرد ایجاد می‌گردد که این انرژی 11 برابر افراد دیگر است و فرد در آستانه توهم مخربی قرار می‌گیرد.

دبیر انجمن احیای انسانی در ادامه بیان کرد: «در پرتوی این توهم پدری به دختر سه ساله‌اش تجاوز می‌کند یا در اثر مصرف این ماده سر پدری با اره بریده می‌شود. وی با هشدار نسبت به مصرف این ماده مخدر بیان کرد: «تخریب شیشه به مراتب بیشتر از مواد دیگر است و آنقدر نرم و سفت پیشروی می‌کند که ذره، ذره فرد به این ماده معتاد می‌شود و البته وسیله مصرف آن خیلی راحت است.مهندس دژکام در خصوص سنینی که استفاده بیشتری دارند،گفت: « گروه سنی 14 سالگی تا 30 سال خطرسازترین گروه سنی را شامل می شود که می توان گفت استفاده از این مواد محرک در این دورهاسیب زا و مشکل‌آفرین است..»

وی در مورد تاثیر بیوشیمی ماده مخدر شیشه اظهار داشت: «این ماده بیشتر تاثیر بیوشیمیایی را می‌تواند داشته باشد یعنی یک سری مواد در قسمت مغز ما وجود دارد که تعیین‌کننده حالت‌های خلق و خوی ماهستند و موجب بروز حالت‌های روحی‌روانی مختلفی در فرد بروز میشود.

مهندس دژکام با اشاره به تاثیر این ماده بر لاغری افراد اظهار داشت: «افراد مصرف‌کننده شیشه، غذا نمی‌خورند و فقط مایعات مصرف می‌کنند، کم‌اشتها می‌شوند و ممکن است حتی تا 3 روز بخوابند و این تغییرات زیستی می‌تواند موجب لاغر شدن فرد شود.

وی در مورد تصفیه کردن خون توضیح داد: «تصفیه خون که برخی از موسسات ترک اعتیاد انجام می‌دهند هیچ اثری ندارد و موفقیت‌آمیز نیست زیرا یک زمانی اعتقاد بر این بود که اعتیاد یک مسمومیت است، اما مسمومیت یعنی زمانی که سم وارد بدن و جریان خون شده باشد ولی مواد مخدر سم نیستند و حتی بیشتر آنها در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: «شیشه درمان دارویی ندارد و تنها با گروه درمانی و رفتاردرمانی می‌شود این بیماری را درمان کرد که البته درمان شیشه طولانی‌مدت است.

وی در ادامه گفت: «شیشه را می‌توان با استفاده از تریاک یا شربت تریاک در دوز پایین و برنامه‌ریزی شده و با پروتکل‌های خاص، درمان کرد.دبیر جمعیت احیای انسانی با اشاره به تولید داخلی شیشه خاطر نشان کرد: «مواد اولیه شیشه از قرص‌های زائد است که می‌توان به راحتی در لابراتورهایی که در ایران به وفور وجود دارد این ماده را تولید و صادر کرد.»

مهندس دژکام در پایان بیان کرد: «استفاده از شیشه بیشترین تاثیر را روی ساختار فیزیولوژی، جسمی و روانی می گذارد و تمام ساختار فرد را دچار اختلال می‌کند.
منبع : سلامت ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha