رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز اقدامات پیشگیرانه ای كه در خانه قلب سالم شیراز انجام می شود را در كشور بی نظیر خواند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز دكتر محمد هادی ایمانیه در بازدید از خانه قلب سالم شیراز با بیان این مطلب ، اظهار داشت: تفاوت خانه قلب با سایر مراكز در توجه بیشتر این مركز به پیشگیری و آموزش در زمینه بیماریهای قلب است. وی گفت : خانه قلب غربالگری و ارایه آموزش های لازم در زمینه بیماریهای قلب را بصورت رایگان به عموم مردم ارایه می كند.
دكتر ایمانیه افزود : توجه به پیشگیری از بروز بیماریها از اهمیت زیادی برخوردار است و در همین راستا فعالیتهای مختلفی به منظور پیشگیری از بروز بیماریهایی كه قابل پیش بینی هستند در حال انجام است كه غربالگری های دیابت از جمله آنهاست. وی اظهار داشت : علاوه بر توجه به آموزش و پیشگیری ، دانشگاه علوم پزشكی شیراز در زمینه گسترش امكانات درمانی نیز فعال است.
دكتر ایمانیه گفت : در آینده ای نزدیك كلنگ احداث بیمارستانی در شرق شیراز به زمین زده می شود. وی افزود : این بیمارستان با 240 تخت بستری با مشاركت نیك اندیشان عرصه سلامت احداث خواهد شد. وی با اشاره به اینكه با راه اندازی درمانگاه امام رضا (ع) در میدان نمازی شیراز تنها بخشی از خدماتی كه در درمانگاه مطهری ارایه می شد به این مركز منتقل شده است ، اظهار داشت : دانشگاه پیشنهاد می كند كه به منظور رفع مشكل ترافیك میدان نمازی مسوولان شهرداری ، شورای شهر ،‌دانشگاه و سایر ارگان های مرتبط در میزگردی به مذاكره با یكدیگر بپردازند.
رییس كل دادگستری استان فارس نیز در بازدید از خانه قلب شیراز گفت : ارتقای آگاهی های مردم نسبت به سلامت جسم و روح و آموزش شیوه مناسب زندگی به آنها از وظیفه های دستگاههای مختلف دولتی است.
سیاوش پور افزود : خانه قلب شیراز سعی در افزایش آگاهی مردم در مورد سلامتشان دارد. وی اظهار داشت : قوه قضاییه نیز در حال انجام فعالیت مشابهی است كه براساس آن آگاهی های مردم را نسبت به مسایل قضایی بالا می برد.
سیاوش پور گفت : در همین راستا فعالان عرصه قضایی با برگزاری جلسه هایی به آموزش مردم در مورد شیوه تنظیم قراردادها و سایر آموزشهای حقوقی ساده می پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha