سومین همایش كارشناسان اسناد و مدارك پزشكی دانشگاههای علوم پزشكی غرب كشور در دانشگاه علوم پزشكی لرستان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا ،استان لرستان ، سومین همایش كارشناسان اسناد و مدارك دانشگاههای علوم پزشكی غرب كشور با حضور بلوری مدیریت سازمان اسناد و كتابخانه های ملی غرب كشور و تنی چند از كارشناسان اسناد از استانهای همدان ،كرمانشاه ، كردستان و لرستان یكشنبه 5 دی ماه 89 در سالن اجتماعات معاونت توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه علوم پزشكی لرستان برگزار شد.
در ابتدا این همایش دكتر سیدعلیرضا شاهرخی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به مدیریت سازمان اسناد غرب كشور و كارشناسان حاضر در همایش اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشكی لرستان مراحل قانونی جمع آوری و بررسی اسناد بایگانی شده شروع شده است و برای دیجیتالی كردن این اسناد و مراكز بایگانی چاره اندیشی های مطلوبی انجام شده كه هم اكنون در حال پیگیری آنها هستیم.
ایشان در ادامه افزود: باپیگیری بعمل آمده ، تبادل اطلاعات و تعامل خوبی كه بین دانشگاه و سازمان اسناد هست كه می توانیم به توفیقات زیادی دست پیدا كنیم.
در ادامه همایش دكتر سعید رحیمی مدیر توسعه سازمانی و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشكی لرستان گفت سازمان با تمام زوایای خود از هر جهت با اطلاعات ذی قیمت شما تصمیمات مدیران آینده را روشن خواهد كرد.
ایشان در ادامه اظهار داشت: با كارشناسی و جمع كردن سیستم كاغذی (بوروكراسی) هزینه ها را پایین و سرعت عمل را بالا می بریم و راه خدمت بیشتر و رسیدن هرچه بهتر به دولت الكترونیك كه همان خدمات 24 ساعته است می رسیم.
در ادامه این همایش آقای بلوری مدیریت سازمان اسناد و كتابخانه های ملی غرب كشور ضمن قدردانی از دكتر شاهرخی به خاطر برگزاری این نشست تخصصی و نحوه همكاری ایشان با سازمان اسناد اظهار داشت :پشتیبانی مادی و معنوی از گرد آورندگان اسناد در دانشگاه علوم پزشكی كه خود یاوران اصلی جمع آوری اسناد می باشند را لازم و ضروری دانسته و بیان داشتند:عكس ، نقشه ، فیلم ، اسلاید و یا اسناد ناگفته شفاهی كه در ذهن افراد مسن وجود دارد را باید گرد آوری و مستند كرد  تا بتوان نظر محققین و پژوهشگران را در آینده نسبت به اسناد موجود و فعالیت های خود جلب كنیم.
ایشان در ادامه افزود:اهمیت اسناد و انتقال آن به سازمان باید مستمر باشد تا امحا و نابود نشوند و با الكترونیكی كردن مدارك و اسناد حفاظت بیشتری به عمل خواهد آمد.
در پایان كارشناسان اسناد از استان های غرب كشور با ارائه راهكارها به تبادل نظر پرداخته و از قسمت های مختلف بایگانی دانشگاه علوم پزشكی لرستان بازدید نمودند.
سپس آقای محمد چراغی دبیر سومین همایش كارشناسان اسناد و مدارك پزشكی دانشگاههای علوم پزشكی غرب كشور بر پایه گزارشی اظهار داشت: طی سه ماه آخر سال 88 ، چهار تن و نیم اوراق و اسناد زائد و باطله سراسر دانشگاه علوم پزشكی لرستان با همكاری آقای یوسف میرزایی كارشناس اسناد  غرب كشور به مركز امحا و بازیافت استان اصفهان ارسال و نیز در سه ماهه اول سال 89 در 2 مرحله بالغ بر بیست تن اوراق زائد و باطله سراسر دانشگاه جمع آوری و با هماهنگی سازمان اسناد ملی غرب كشور جهت امحا به مركز فوق ارسال شده است.
 در ضمن با این عملیات گسترده فضایی بالغ بر 80 متر مربع از بیمارستانهای امام جعفر صادق (ع) و بیمارستان امام بروجرد(ره) جهت استفاده بهینه به فضای فیزیكی بیمارستانهای فوق اضافه گردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha