یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 226565

متخصصان دانشگاه مریلِند در آمریکا ده‌ها روش ناموثر و بی‌فایده‌ی تشخیص و درمان را اعلام و تاکید کرده‌اند که از روش‌های نامناسب، غیرضروری و غیر اجباری درمان دوری کنید.

از روش‌های غیرضروری درمان اجتناب کنید

سلامت نیوز:متخصصان دانشگاه مریلِند در آمریکا ده‌ها روش ناموثر و بی‌فایده‌ی تشخیص و درمان را اعلام و تاکید کرده‌اند که از روش‌های نامناسب، غیرضروری و غیر اجباری درمان دوری کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان در پایگاه داده‌های پزشکی و مقالات بیولوژیکی «PubMed» مقالاتی را جست‌وجو کردند که در آنها مفهوم «استفاده زیاده از حد» و عبارات «نامناسب، غیرضروری و غیراجباری» روش درمان به ثبت رسیده بود.

در این مقالات از روش های غیرضروری درمان نام برده شده است که به جای فایده به ضرر بیمار تمام می شوند.

برای مثال توموگرافی کامپیوتری یکی از این روش‌هاست که هیچ فایده ای برای بیمار ندارد و عکس ها می توانند وجود پاتالوژی کاذب را در بیمار نشان بدهند.

سونوگرافی شریان کاروتید نیز یکی دیگر از آنهاست. به علاوه استنت زدن، روش های بسیار خشن در درمان سرطان پروستات و حتی تجویز آنتی بیوتیک نیز از جمله شیوه‌های درمانی غیرضروری و بعضا نامناسب هستند.

به گزارش اسپوتنیک، متخصصان تاکید دارند که این نوع روش ها همیشه مفید نیستند. مطابق با تحقیقات انجام شده در آمریکا از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ از ۵۰۶ نسخه ای که برای بیماران نوشته شد فقط ۳۵۳ مورد به احیای سلامتی بیماران منجر شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha