دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 226624

رئیس پنجمین کنگره سردرد و اولین کنگره بین المللی سردرد و درد، در خصوص نشانه‌های سردردهای خطرناک گفت: سردرد در دوران بارداری، سردرد در افرادی که سابقه بدخیمی و تومور دارند و همچنین سردرد در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، باید جدی گرفته شود.

سردردهای خطرناک را بشناسید

سلامت نیوز:  رئیس پنجمین کنگره سردرد و اولین کنگره بین المللی سردرد و درد، در خصوص نشانه‌های سردردهای خطرناک گفت: سردرد در دوران بارداری، سردرد در افرادی که سابقه بدخیمی و تومور دارند و همچنین سردرد در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، باید جدی گرفته شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، دکتر منصوره تقا در آستانه برگزاری پنجمین کنگره بین المللی سردرد و اولین کنگره بین المللی سردرد و درد اظهار کرد: سردردها به دو دسته کلی اولیه و ثانویه تقسیم می‌شوند؛ سردردهای اولیه به حالتی گفته می‌شود که مشکلی در سر و جمجمه نباشد مانند سردرد میگرنی و تنشی ولی در حالت سردرد ثانویه ایراد و اشکالی در فضای جمجمه و گردن وجود دارد.


به گزارش روابط عمومی انجمن سردرد ایران،وی افزود: سردرد سینوزیتی یا سردرد ناشی از دندان درد نیز انواعی از سردرد ثانویه محسوب می‌شوند که معمولا خوش خیم هستند ولی گاهی سردردهای ثانویه خطرناک هستند.


رئیس پنجمین کنگره سردرد و اولین کنگره بین المللی سردرد و درد در مورد علایم سردردهای خطرناک گفت: سردرد ناگهانی شدید، سردرد پیش رونده در حال افزایش، سردردی که همراه با مشکل دیگری همچون ضعف دست و پا، خواب رفتگی دست و پا و اختلال تعادل یا تاری دید باشد، لازم است جدی گرفته شود و ممکن است علت مهمی داشته باشد که در صورت بی توجهی می تواند خطرناک باشد.


سردرد در کودکان زیر 5 سال و افراد بالای 50 سال نیز باید جدی گرفته شود.
تقا ادامه داد: افراد مبتلا به سردرد در دوران بارداری، سردرد در افرادی که سابقه بدخیمی و تومور دارند همچنین سردرد در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند یا افرادی که تحت درمان شیمی درمانی هستند، لازم است سریعا به پزشک مراجعه کنند.


وی تاکید کرد: افرادی که دچار سردرد شدید و ناگهانی می‌شوند باید به اورژانس مراجعه کنند تا مشکل آنها توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب بررسی شود. افراد دچار سردرد تنشی و میگرنی دوره ای می توانند به پزشک عمومی و داخلی یا متخصصان بیماری های مغز و اعصاب مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha