رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری با بیان اینکه مردان بیشتر مبتلا به انواع بیماری‌ها می‌شوند، گفت: مردان به دلایلی همچون فرصت کم و مشغله زیاد توجه کمتر به سلامت فردی دارند و از طرفی نیز در معرض انواع فاکتورهای مضر شغلی هستند.

مردان بیشتر از زنان بیمار می‌شوند

سلامت نیوز:رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری با بیان اینکه مردان بیشتر مبتلا به انواع بیماری‌ها می‌شوند، گفت: مردان به دلایلی همچون فرصت کم و مشغله زیاد توجه کمتر به سلامت فردی دارند و از طرفی نیز در معرض انواع فاکتورهای مضر شغلی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید جلیل حسینی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ناباروری و سلامت مردان اظهار داشت: مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال 1384 فعالیت خود را شروع کرد و در طی سال های گذشته بیش از 200 طرح تحقیقاتی مصوب در زمینه های مختلف علوم بالینی، پایه، بهداشت باروری، سلولی و مولکولی داشته است که منجر به انتشار مقالات در ژورنال‌های معتبر پزشکی شده است.

وی افزود: از اهداف مرکز تبادل اطلاعات علمی همکاران و پژوهشگران و آشنایی متخصصین و دانشمندان خارج از کشور با پیشرفت های علمی کشور و مراکز تحقیقاتی بوده است که در این راستا پنج همایش بین المللی و 2 همایش ملی در موضوعات مهم مبتلا به جامعه در زمینه سلامت با عنوان های بهبود کیفیت زندگی در زنان یائسه، تنظیم خانواده، رویکرد های نوآورانه، بارداری ایمن و تاثیر شرایط محیطی در باروری و ناباروری را تا کنون برگزار کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری به موضوع سلامت مردان اشاره کرد و گفت: سلامت مردان نیز موضوع مهمی است که به دلایل مختلف اعم از فرصت کم و مشغله زیاد مردان، توجه کمتر به سلامتی فردی و در معرض قرار گرفتن انواع فاکتور های مضر شغلی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: همچنین استمداد طلبی کمتر از بانوان و احساس رویین تنی مردان سبب شده کمتر به سلامت خود توجه کنند و این درحالی است که مردان بیشتر مبتلا به بیماری‌ها می‌شوند.

رئیس کنگره سلامت مردان افزود: مردان به واسطه نقش ویژه ای که در خانواده دارند لازم است به طور خاص به موضوع سلامت خود بپردازند و به همین لحاظ از یک دهه قبل سلامت مردان با اختصاص یک روز یا هفته در جهان به صورت نمادین مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی ادامه داد: در  ایران نیز در همین مدت ده ساله در اولین هفته اسفند ماه، هفته سلامت مردان تعیین شده که در کنگره‌های مرکز به مبانی علمی و تعمیق آن پرداخته شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha