جمعه ۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 22667

یك متخصص و جراح چشم گفت: سردرد مربوط به چشم معمولاً عصرها و بعد از كار‌های طولانی چشمی شروع می‌شود، هنگامی كه چشم عیب انكساری داشته باشد كم‌كم‌ خسته می‌شود و درد آن به دور چشم و ابرو و پیشانی و سرانجام به تمام سر منتشر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز ، محمد‌ جواد رستگار در گفت‌وگو با  فارس  در خصوص سردرد و بیماری‌های چشم اظهار داشت: سردرد مربوط به چشم معمولاً عصرها و بعد از كار‌های طولانی چشمی شروع می‌شود، هنگامی كه چشم عیب انكساری داشته باشد كم‌كم‌ خسته می‌شود و درد آن به دور چشم و ابرو و پیشانی و سرانجام به تمام سر منتشر می‌شود.

وی گفت: با اتمام كار، به دور نگاه كردن و استراحت این نوع از سردرد‌ها بهبودی كامل می‌یابند و با رفع معایب انكساری چشم كه همان دوربینی، نزدیك‌بینی و آستیگمات و پیری چشم هستند، برطرف می‌شود. این نوع از سردرد به ندرت با سرگیجه و تهوع همراه بوده كه بیشتر عصر و شب‌ها احساس می‌شوند كه در بعضی از موارد با تاری دید همراه است.

وی مهمترین علت سردرد چشمی را استفاده طولانی از چشم‌های تحت فشار كه احتیاج به عینك دارند بیان كرد و افزود: در چشم‌های آستیگمات كه معمولاً نور از سطح قرنیه نمی‌تواند به طور یكنواخت وارد چشم شود، پدیده پراكندگی نور چشم را خسته كرده و گیرنده‌های درد را تحریك می‌كند؛ سردرد بر اثر عیب آستیگماتی بیشتر است.

این متخصص و جراح چشم در دوربینی و نزدیك‌بینی چشم عضلات مژگانی داخل كره چشم بیش از اندازه یا خیلی كمتر به طور نامنظم تحت فشار قرار می‌گیرند و تا انجام تطابق كه همان واضح شدن تصویر اجسام از نزدیك است صورت می‌گیرد، در این وضعیت عصب پاراسماتیگم كه در این ناحیه قرار گرفته تحریك شده و از آنجایی كه اعصاب گیرنده درد،در این قسمت تحریك می‌شوند این تحریكات به مغز منتقل شده و انعكاس آن به صورت سردرد و چشم‌درد كه همراه با فشار است، ایجاد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha