مدیرکل حمل و نقل و پایانه های مازندران گفت: 25 درصد تصادفات فوتی ، متاسفانه شامل دانش آموزان مدارس حاشیه جاده ها بوده است.

25 درصد تصادفات فوتی شامل دانش آموزان مدارس حاشیه جاده ها است



به گزارش سلامت نیوز فرهاد صالحیان در گفتگو با خبرنگار مهر در ساری افزود: 5/23 درصد افراد فوت شده را دانش آموزان جوان و مابقی زیر 10 سال سن داشته اند.

وی تصریح کرد: با احداث پارک های ترافیکی و آموزش ایمنی جاده ها در مدارس به دانش آموزان در سال جاری توانستیم با کاهش 7 درصدی متوفی در بین دانش آموزان مدارس حاشیه جاده های استان در سال گذشته مواجه باشیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های مازندران ، از صرف مبلغ 52 میلیون تومان اعتبار برای آموزش ایمنی جاده های استان در بین 61 مدرسه طی سال 85 خبر داد و اظهار کرد: در بخش اعتبارات عمرانی با افزایش 103 درصدی ، سرمایه ای 80 درصد و جاری 40 درصدی در سال گذشته شاهد بودیم.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل حمل و نقل و پایانه های مازندران توانست در 7 ماهه گذشته رتبه اول کشور را در کاهش تصادفات بخش ایمنی به خود اختصاص دهد و افزود: در ماههای خرداد و آبان با افزایش تصادفات فوتی و مابقی ماهها با کاهش تصادفات مواجه بودیم.

به گفته صالحیان ، در سال جاری ، سیستم کنترل همشمند ، در جاده های استان نصب می شود و مقرر شد یک میلیارد تومان از این اعتبارات از منابع استانی و یک میلیارد تومان از منابع مالی سازمان برای این امر تامین شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های مازندران از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی برای احداث پارک ترافیکی در مرکز استان خبر داد و گفت: از 340 میلیون تومان اعتبار کشور در حوزه آموزش های ایمنی معادل 100 میلیون تومان را مازندران به خود اختصاص داده است.

وی از تخصیص مبلغ 200 میلیون تومان برای آموزش ترافیک و ایمنی در استان با مصوبه شورای ترافیک استان به پایانه های مازندران خبر داد و یادآور شد: اردوگاه بادله و پارک قائم ساری ، شهرهای تنکابن و چالوس از جمله مکانهایی است که سال جاری پارک ترافیکی در آنها احداث خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha