معاون عتبات عالیات مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: این مركز در هر ماه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی عتبات عالیات در شهرهای كربلا و نجف را بر اساس 40 نكته بهداشتی كه وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران تعیین كرده است، ارزیابی می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز علی حیدری اظهار داشت: در هر ماه 6 كارشناس بهداشت مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر شامل 4 كارشناس بهداشت محیط و 2 كارشناس تغذیه طی بازدید از هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی عتبات عالیات در شهرهای كربلا و نجف، این هتل‌ها را بر اساس 40 نكته بهداشتی كه وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران تعیین كرده است ارزیابی می‌كنند.

وی افزود: این هتل‌ها بر اساس امتیازات كسب‌شده در بازدیدها رده‌بندی می‌شوند و نتایج به سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و شركت شمسا كه مجری سفرهای زیارتی ایرانیان به كشور عراق است، ابلاغ می‌شود تا آنها در خصوص اصلاح مشكل هتل‌هایی كه نكات بهداشتی را رعایت نكرده‌اند اقدام كنند.

معاون عتبات عالیات مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر بیان كرد: نظارت و بازدید بر روی هتل‌های شهر كاظمین نیز وجود دارد اما تعداد این هتل‌ها اندك است و مدت زمان اقامت زائران ایرانی در كاظمین نیز كمتر از یك روز است.

به گزارش توانا، بر اساس گزارش‌های كارشناسان بهداشت مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در آذر ماه امسال در شهر نجف اشرف 3 هتل السایر، الناصر و مضیف الحسن و قصرآیه رتبه‌های نخست تا سوم و در شهر كربلای ‌معلی هتل‌های جرش1، سفیرالوائلی و جرش رتبه‌های نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha