ناخن‌ها یک از اعضای بدن هستند که بسیاری افراد از رشدنکردن یا شکننده بودن آن‌ها گلایه می‌کنند، اما با چند روش ساده می‌توان ناخن‌های زیبا و محکمی داشت.

اینفوگرافی/ترفند‌های خانگی برای تقویت و زیبایی ناخن‌ها

سلامت نیوز:ناخن‌ها یک از اعضای بدن هستند که بسیاری افراد از رشدنکردن یا شکننده بودن آن‌ها گلایه می‌کنند، اما با چند روش ساده می‌توان ناخن‌های زیبا و محکمی داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان اغلب از ناخن‌ها به‌عنوان یک معیار برای سلامت کل بدن استفاده می‌کنند، از آنجایی که بدن مواد مغذی را در ابتدا به اندام‌های حیاتی می‌فرستد، ناخن‌ها اغلب آخرین عضوی هستند که موادمغذی را دریافت می‌کنند، از این جهت در صورت بروز سوءتغذیه در بدن، ناخن ها دچار تغییر می شوند و حتی آسیب می بینند.

حتی اگر رژیم‌غذایی سالم داشته باشید، به این معنا نیست که ناخن‌هایتان به مشکلاتی از قبیل کدرشدن و رشد کم دچار نمی‌شوند، چرا که ژنتیک نیز بر‌ نوک انگشتانتان تاثیر می‌گذارد، با وجود این مصرف غذا‌هایی که حاوی مواد مغذی محبوب ناخن‌ها هستند، می‌تواند به این عضو بدن کمک کند تا به بهترین  شکل رشد کنند.

 آجیل‌ها حاوی مقادیر زیادی اسید‌های چرب امگا 3 هستند اما در این میان بادام انتخاب بهتری برای زیبایی ناخن ها است زیرا بیشترین میزان ویتامین E، منیزیم و کلسیم را در مقایسه با سایر آجیل‌ها  دارد که  این ویتامین‌ها و مواد معدنی به تقویت استخوان‌ها و تقویت ناخن‌ها کمک و از شکستگی ناخن جلوگیری می‌کنند.

مرغ سرشار از ویتامین B، پروتئین و روی است و این ترکیب قدرتمند منجر به تقویت رشد ناخن، مو و پوست شود. مرغ یک پروتئین بدون چربی است. می‌توانید اسید آمینه مورد نیاز را از مواد غذایی غیر گوشتی دریافت کنید.

سبزیجات تیره رنگ مانند لوبیا، کلم بروکلی و گل کلم غنی از  پروتئین و بیوتین هستند که در تولید کراتین پروتئینی که به حفظ سلامت ناخن‌ها و مو کمک می‌کند، نقش موثری دارد.

دانه های آفتابگردان  یک میان وعده سالم برای وعده قبل از خواب محسوب می شوند و  مقادیر فراوانی منیزیم دارند که موجب رشد ناخن‌ها می‌شود.

ماهی سالون یکی از سالم‌ترین مواغذایی برای حفظ سلامت بدن است و مقادیر بالای ویتامین D موجود در این ماهی به جذب کلسیم بیشتر در بدن کمک می‌کند، این افزایش جذب کلسیم به تحریک رشد استخوان‌ها و تقویت ناخن‌ها کمک می‌کند؛ بنابراین به جای مصرف گوشت‌های قرمز، حداقل هفته‌ای 2 بار ماهی سالمون بخورید.

ماست با طعم معمولی که پرچرب و شیرین نباشد به دلیل غنی بودن از مواد معدنی چون  پروتئین، بیوتین، آهن، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و ویتامین D ماده غذایی تقویت‌کننده ناخن‌ ها محسوب می شود.

دانه کدوتنبل ماده غذایی بسیار مفید برای سلامت ناخن‌ها محسوب می شود ، این دانه سرشار از ویتامین E، روی و فیبر است و خاصیت قلیایی دارد و با التهاب در بدن مبارزه می‌کند.

تخم مرغ درست مانند ماهی سالمون، غنی از پروتئین، بیوتین و ویتامین D است در زیبایی ناخن ها بسیار تاثیرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha