معاون درمان وزارت بهداشت گفت: 30 درصد از مبلغ صرفه جویی یارانه ها به بخش درمان،‌ بهداشت، ‌سلامت جامعه، ‌بیمه ها و بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص یافته که اگر این بودجه محقق شود بسیاری از مشکلات نظام سلامت مرتفع می شود.

به گزارش وب دا، حسن امامی رضوی با بیان این مطلب گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه، 20 درصد از محل صرفه جویی یارانه ها به بخش بهداشت، درمان و بیمه ها و 10درصد خالص آن نیز به بیماران صعب العلاج و خاص اختصاص یافته است.

وی افزود: عدد صرفه جویی کاملاً مشخص نیست ولی پیش بینی ها از سالانه 110 هزار میلیارد تومان صرفه جویی در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها حکایت دارد که اگر این مبلغ محقق شود اختصاص 30 درصد آن به نظام سلامت بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف می کند.

امامی رضوی از اجرای برخی تعهدات قانون برنامه از هم اکنون خبرداد و گفت: به عنوان مثال برای اجرای قانون ارتقاء‌ خدمات بالینی مقرر شده 23 هزار پرستار تحت استخدام نظام سلامت مشغول به خدمت شدند.

وی عدم استقبال فارغ التحصیلان پرستاری به اشتغال در این شغل را سختی این شغل دانست و اظهار داشت: با کاهش ساعات کار پرستاران که در قانون ارتقاء‌ خدمات بالینی پیش بینی شده هم این مشکل برطرف می شود هم کیفیت خدمت رسانی به بیماران از این طریق بهتر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha