متخصص جراحی پستان با اشاره به اینکه این سرطان در صورت تشخیص به موقع درمان‌پذیر است، گفت: کنترل وزن در پیشگیری از سرطان پستان اهمیت زیادی دارد.

برای پیشگیری از سرطان پستان وزنتان را کنترل کنید

سلامت نیوز:متخصص جراحی پستان با اشاره به اینکه این سرطان در صورت تشخیص به موقع درمان‌پذیر است، گفت: کنترل وزن در پیشگیری از سرطان پستان اهمیت زیادی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، آسیه الفت‌بخش در نشست خبری کنگره سه‌گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: تغذیه سالم و تحرک بدنی مهمترین عوامل قابل کنترل برای کاهش ابتلا به بیماری سرطان است و عوامل ژنتیکی، سبک زندگی، تغییرات هورمونی، سن بالا در اولین بارداری می‌تواند سبب بروز سرطان پستان شود.

وی افزود: آلودگی‌های محیطی، تغذیه ناسالم، کم بودن تحرک بدنی و چاقی مهمترین علل بروز سرطان پستان محسوب می‌شود.

مدیر گروه پژوهشی بیماری‌های پستان پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه سرطان پستان در صورت تشخیص به موقع درمان‌پذیر است، گفت: کنترل وزن در پیشگیری از سرطان پستان اهمیت بسیاری دارد.

به گفته وی، غربالگری و معاینات دوره‌ای توسط پزشک بهترین روش‌های تشخیص به موقع سرطان پستان به شمار می‌آید.

این متخصص جراحی پستان با اشاره به برگزاری کنگره ملی سرطان پستان پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، گفت: پیشگیری در سرطان، تصویربرداری و روش‌های مداخله‌ای، ژنتیک و سرطان پستان توارثی، کیفیت زندگی، حفظ باروری، کاربردهای مهندسی پزشکی، جنبه‌های اخلاقی در سرطان پستان از جمله محورهای مورد بحث و گفت‌وگو در این کنگره است.

الفت‌بخش خاطرنشان کرد: تاکنون 310 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و حدود 200 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha