سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 226829

کلاغ‌ها یکی از باهوش‌ترین موجودات جهان هستند که تاکنون توانایی‌هایی مانند استفاده از ابزار و درک شباهت‌ها در آنها کشف شده‌است و برخی از دانشمندان حتی هوشمندی آنها را با میمون‌ها مقایسه می‌کنند.

آموزش کلاغ‌ها برای جمع‌آوری ته‌سیگار

سلامت نیوز: کلاغ‌ها یکی از باهوش‌ترین موجودات جهان هستند که تاکنون توانایی‌هایی مانند استفاده از ابزار و درک شباهت‌ها در آنها کشف شده‌است و برخی از دانشمندان حتی هوشمندی آنها را با میمون‌ها مقایسه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، بر اساس گزارش نیواطلس، از این رو شركت نوپای هلندی به نام Crowded Cities تصمیم گرفته از این هوش بالا به نفع انسان‌ها و محیط زیست بهره‌برداری كند: این شركت قصد دارد كلاغ‌ها را آموزش دهد تا در ازای دریافت جایزه،‌ته سیگارها را از خیابان جمع‌آوری كنند.

ته‌سیگارها در همه جای جهان مشكل بزرگی به شمار می‌روند،‌ و در هلند سالانه 6 میلیارد فیلتر سیگار در خیابان‌ها ریخته می‌شود و محققان این شركت می‌خواهند از هوش کلاغ‌ها برای پاکسازی این خیابان‌ها بهره ببرند.



محققان با ایجاد سیستمی برد-برد كلاغ‌ها را به گونه‌ای آموزش می‌دهند كه در اطراف شهر پرواز كرده و به دنبال فیلتر سیگار بگردند و با تحول هر فیلتر جایزه‌ای دریافت كنند.

این شركت درحال ساخت دستگاهی به نام Crowbar است كه در واقع سیستمی برای تغذیه پرندگان است . اما كلاغ‌ها ابتدا باید به دنبال فیلتر سیگار بگردند و آن را درون حفره‌ای بیاندازند. یك دوربین این عملیات را مشاهده و تایید می‌كند و سیستم كمی غذا در مقابل كلاغ می‌ریزد.

به این شكل كلاغ سعی می‌كند با تكرار این رفتار مقدار بیشتری غذا دریافت كرده و این ارتباط پرثمر را با دستگاه حفظ كند. اگرچه ساخت دستگاه و آموزش كلاغ‌ها هریك به تنهایی چالشی بزرگ به شمار می‌رود، اما با درنظر گرفتن این واقعیت تلخ كه 98 درصد از فیلتر سیگارهای جهان از جنس پلاستیك هستند و تجزیه آنها 10 سال زمان می‌برد، می‌توان سختی‌های این پروژه را نادیده گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha