دانه‌های چایی که در قوری می‌ریزید تقصیری ندارند! مشکل جای دیگری است. مشکل درست روی میز شما جا‌خوش‌کرده.

چطور فنجان آلوده شما را مسموم می‌کند

سلامت نیوز: دانه‌های چایی که در قوری می‌ریزید تقصیری ندارند! مشکل جای دیگری است. مشکل درست روی میز شما جا‌خوش‌کرده.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، در اطراف همین لیوانی که روزها با آن چای می‌نوشید و صبح‌ها در آشپزخانه محل کارتان شسته می‌شود. محققان می‌گویند چای خوردن در لیوانی که در آبدارخانه ادارات شسته می‌شود، می‌تواند شما را بیمار کند. به گفته آنها، وقتی آبدارچی سازمان، 20فنجان را با یک اسفنج می‌شوید، زمینه را برای انتقال باکتری‌ها و میکروب‌های جاخوش‌کرده در هر لیوان، به لیوان دیگر فراهم می‌کند.


به گفته آنها، اگر قرار است در محل کارتان چای یا نوشیدنی دیگری را بنوشید، بهتر است تقاضای خرید یک ماشین ظرف‌شویی برای شرکت را مطرح کنید؛ چراکه ماشین‌های ظرف‌شویی، با ریختن آب داغ روی ظرف‌ها، احتمال ماندگار شدن میکروب در آنها را کاهش می‌دهند؛ اما وقتی لیوان‌ها با آب ولرم شسته می‌شوند و همه آنها با یک اسکاچ تمیز می‌شوند، احتمال دچارشدن مصرف‌کنندگان‌شان به اسهال، درد شکمی، تهوع یا بیماری‌های ویروسی و باکتریایی، افزایش پیدا می‌کند.


درصورتی‌که امکان تهیه ماشین ظرف‌شویی برای سازمان‌تان وجود ندارد، از مسئولان آبدارخانه بخواهید که اسفنج‌های ظرف‌شویی را مدام عوض کنند و بعد از هر بار استفاده آنها را با دقت بشویند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha