معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارات وارده به محیط زیست و عرصه های طبیعی در روز طبیعت هنوز اعلام نشده است.

اغلب عرصه های طبیعی خارج از مدیریت سازمان محیط زیست است



به گزارش سلامت نیوز دلاویز نجفی در گفتگو با مهر افزود: بیشتر عرصه های طبیعی که در روز طبیعت مورد استفاده مردم قرارمی گیرد در اختیار وزات جهاد کشاورزی است و سازمان حفاظت محیط زیست فقط در مناطق تحت مدیریت خود حق اعمال حاکمیت و نظارت را دارد و باید گفت بیشتر عرصه های طبیعی خارج از مدیریت محیط زیست است.

وی گفت: در ارتباط با حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن هشدارها و تاکیدات بسیاری از سوی سازمانهای مربوطه داده شد و سازمان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت حفاظت خود ملزم به رعایت نکات خاصی بود که این اصول بر اساس تاکیداتی که به محیط بانان داده شده بود مورد توجه جدی قرار گرفت.

نجفی، با توجه به اینکه همه ساله در روز طبیعت خسارات بسیاری بر محیط زیست وارد می شود بنا شد تا از طریق فرهنگ سازی ، اهمیت حفظ محیط زیست به مردم آموزش داده شود که تا حدودی این امر انجام شد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: هنوز میزان خسارات وارده بر محیط زیست در روز طبیعت از سوی دستگاههای مربوطه برآورد نشده است و به نظر می رسد این امر باعث شود تا امسال با خسارات کمتری نسبت به سال گذشته مواجه شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha