چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 226919

تجمع اعتراض آمیز کارشناسان تغذیه مقابل وزارت بهداشت

سلامت نیوز:جمعی از دانشجویان و اساتید علوم تغذیه کشور در اعتراض به تصمیمات بورد تخصصی تغذیه و دفتر بهبود تغذیه مقابل وزارت بهداشت تجمع کرده اند.
به گزارش سلامت نیوز ، جمعی از اساتید و دانشجویان رشته علوم تغذیه در مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند. این چندین تجمع کارشناسان تغذیه در مقابل وزارت بهداشت است که به گفته ی یکی از معترضین اعتراض آنان به مسائل زیر است؛

1_با شروع طرح تحول سلامت در سال 94 و به کارگیری کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع شهر، مردم و مسولین بیشتر با کارکرد کارشناسان تغذیه در آموزش های گروهی و مشاوره های فردی آشنا شدند. اما اخیرا با دستورالعملی از سوی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، قرار بر این شده است که نیروهای با مدارک غیرمرتبط در جایگاه کارشناس تغذیه به کارگرفته شوند. این اقدام علاوه بر سلامت انداختن سلامت جامعه بر خلاف دستورالعمل های پیشین وزارت بهداشت است.

2_اعتراض به اجرای بی عدالت ترین آیین نامه آموزشی معروف به MD_PHD است.

در سال 1389 آیین نامه ای تحت عنوان آیین نامه دوره MD-PhD به تصویب رسیده است که دانشجویان سال آخر پزشکی عمومی می توانند بدون شرکت در آزمون PhD و تنها بر اساس داشتن معدل حداقل 16 و انجام یک مصاحبه وارد دوره PhD رشته های علوم پایه از جمله علوم تغذیه شوند. این آیین نامه هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجرا است.

3_ تحت پوشش قرار نگرفتن خدمات رژیم درمانی؛ در حالی که همه مسولان به این نکته اذهان دارند که بیماران با داشتن تغذیه سالم و رژیم غذایی مناسب زمان کمتری در بستری هستند و هزینه های بیمار و بیمارستان کاهش می یابد ولی مشاوره ها و رژیم درمانی کارشناسان تغذیه تحت پوشش بیمه نیست، که خود این مسلئه باعث کاهش عملکرد کارشناسان تغذیه در بیمارستان و حوزه بالینی می شود.

در دو سال گذشته دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته تغذیه تجمع ها و فعالیت های گسترده ی داشتند که از جمله آن اعتراض به دبیر بورد تخصصی تغذیه و سایر اعضای بورد به دلیل بی تفاوتی در مقابل اقدامات اخیر است. دکتر کشاورز پس از 28 سال همچنان دبیر بورد تخصصی تغذیه هستند و بسیاری از اتفاقات با نظر ایشان اعمال می شود.

امروز نیز آنها مقابل وزارت بهداشت تجمع کرده اند تا مراتب اعتراض خود را به مسئولین این وزارتخانه برسانند.البته قبل از این تجمع اقدامات بسیاری برای جلب توجه مسئولین وزارت بهداشت برای رسیدگی به این مسائل شده است که هنوز به نتیجه نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha