رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران گفت: اختلال باروی در 15درصد زوج‌های جوان دیده می‌شود و از هر 4 یا 5 زوج جوان یكی از اختلال ناباروری رنج می‌برد مهمترین علت آن نیز افزایش سن ازدواج در كشور است.

15درصد زوج‌های جوان نابارور هستند
محمدرضا نوروزی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: ناباروری بیماری شایعی است كه هر روز بر تعداد آن افزوده می‌شود و به دلیل اینكه جمعیت جوان در ایران رو به رشد است.

وی گفت: در حدود 20 و 25 سال پیش تولید مثل رشد چشمگیری داشته است اما اكنون تولید مثل به بحرانی تبدیل شده است كه جمعیت جوان را درگیر خود كرده است.

نوروزی گفت: متأسفانه آمار دقیقی از شیوع ناباروری در ایران وجود ندارد. برخی از آمارهای متفرقه‌ای كه در ایران بررسی شده است شیوع ناباروری را از 13 درصد تا 18.5 درصد گزارش داده است مفهوم آن این است كه سالانه از هر حدود یك میلیون ازدواجی كه صورت می‌گیرد، 180 هزار نفر آنها از مشكل ناباروری رنج می‌برند.

وی افزود: ناباروری را عدم حاملگی بعد از یكسال به شرط عدم پیشگیری از باروری تعریف می‌كنیم. البته اكنون سن ازدواج در كشور بالا رفته است و سن ازدواج در بین زنان 24 تا 27 سال و در مردان 30 سال به بالا است كه این در افزایش شیوع ناباروری نقش دارد.

رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران اضافه كرد: اگر ازدواج در سن پایین‌تر صورت گیرد، باروری را افزایش می‌دهد، ضمن اینكه معمولاً زوج‌های جوان بعد از ازدواج تا حدود 5 سال از بچه دار شدن امتناع می‌كند.

نوروزی گفت: هم اكنون زنان حدود 28 تا 29 سالگی باردار می‌شوند اما بارداری در این سن خطرناك است و می‌توان گفت كه بهترین سن باروری برای زنان 24 سال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha