یك متخصص هلندی موفق به طراحی نمونه اولیه از خودكار جدیدی شده است كه میزان استرس كاربران را اندازه‌گیری می‌كند و می‌تواند این استرس را كاهش دهد.

به گزارش ایسنا، میگوئل برونز آلونسو دانشجوی دكترا از دانشگاه دلفت در هلند متوجه شده است كه مردم زمانی كه تحت فشار هستند تمایل دارند كه با خودكار یا هر نوع قلم دیگری كه در دست دارند بازی كنند.

وی در بیانیه‌ای خاطرنشان كرد: به همین خاطر من خودكاری را طراحی كرده‌ام كه می‌تواند حركات عصبی را تشخیص دهد و معلوم كند كه آیا كاربر در وضعیت استرس است یا نه؟

به گزارش روزنامه تلگراف، آلونسو در این باره گفت: وقتی خودكار استرس سنج حركات سریعتر ناشی از استرس را تشخیص می‌دهد به تدریج به گونه‌ای تغییر می‌كند كه حركت دادن آن به اطراف دشوارتر می‌شود.

این امر كاربران را تشویق می‌كند كه خودكار را به شیوه خاصی حركت دهند تا آرامش بیشتری كسب كنند و در عوض گردش خودكار در دستانشان آسانتر می‌شود و در عین حال از استرس فرد نیز كاسته می‌شود.


این دانشجوی دكترا افزود: حسگرهای موجود در خودكار به شیوه‌ای مفید میزان استرس كاربر را اندازه‌گیری می‌كنند و پیش زمینه دقیقی به او می‌دهد تا برای مقابله با استرس به روش صحیح به كاربر كمك كند.

آزمایشات نشان داد: كسانی كه از این خود استفاده كنند، استرس روانی كمتری را تجربه می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha