شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۱

مردان جوانی که در زندگی خود الگو ندارند و دخترانی که نقش مادر را به عنوان راهنما احساس نمی‌کنند، مشکلات بسیار بیش‌تری نسبت به دیگران در زندگی دارند و حتی ممکن است دست به خودکشی بزنند.

به گزارش سلامت نیوز در یکی از بزرگ‌ترین مطالعات در نوع خود، محققان متوجه شدند دختران و پسرانی که دارای یک الگوی هم‌جنس خود در زندگی نیستند با احتمال 67 درصد بیش‌تر از همتایان خود ممکن است بیکار بمانند.
آن‌ها هم‌چنین نسبت به دیگران زمان بیش‌تری را برای پیدا کردن شغل صرف کرده و در این بین موفقیت کم‌تری هم به دست می‌آورند.
در این مطالعات مشخص شد پسرانی که در زندگی خود راهنما ندارند با احتمال 50 درصد بیش‌تر از دیگران ممکن سراغ مصرف مواد مخدر بروند و دختران هم در زندگی خود با مشکلات روحی و روانی زیادی روبه رو خواهند شد. از لحاظ آماری این افراد هم‌ بیش از دیگران به فکر خودکشی می‌افتند.
در مجموع نزدیک به یک سوم نوجوانان و جوانان انگلیسی اقرار کرده‌اند که در دوره‌ای از زندگی خود به فکر خودکشی افتاده‌اند. اما این آمار در بین افرادی که دارای یک الگوی مثبت در زندگی خود نیستند تا 42 درصد افزایش پیدا می‌کند.
تقریبا یک پنجم مردان جوانی که نقش پدر را به عنوان یک الگو در زندگی خود حس نمی‌کنند و یا فرد دیگری را برای دریافت راهنمایی پیدا نمی‌کنند به سراغ مصرف مواد مخدر می‌روند، اما این آمار در افرادی که از یک الگو در زندگی خود بهره‌مند هستند تا یک دهم کاهش پیدا می‌کند.
در این مطالعات، محققان با 2 هزار و 170 جوان 16 تا 25 ساله مصاحبه‌هایی انجام دادند و متوجه شدند نزدیک به یک سوم پسران و یک چهارم دختران دارای الگوی مناسبی در زندگی خود نیستند. مطالعات بیش‌تر نشان داد این موضوع تاثیر بسیار زیادی روی سلامت ذهنی جوانان دارد و حتی می‌تواند باعث بروز مشکلات روحی و روانی شدید در آن‌ها شود.
به خصوص دختران و زنان جوانی که نمی‌توانند از وجود شخصی برای دریافت راهنمایی در هنگام بروز مشکلات استفاده کنند به شدت از این نظر آسیب می‌بینند و حتی نزدیک به 50 درصد از آن‌ها به فکر خودکشی می‌افتند. نزدیک به یک چهارم آن‌ها هم در این بین دچار بحران هویت می‌شوند.
این جوانان هم‌چنین با احتمال 3 برابر بیش‌تر از دیگران احساس افسردگی و ناامیدی می‌کنند و حتی بسیاری از آن‌ها آخرین باری را که احساس غرور کرده بودند به یاد نمی‌آورند. هم‌چنین آن‌ها کم‌تر از دیگران میزان شادی می‌کنند و میزان اعتماد به نفس در آن‌ها کم‌تر از دیگران است.
مارتینا میلبرن مدیر اجرایی Princes Trust که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: هیچ چیز نگران‌ کننده‌تر از این نیست که جوانان امروزی الگویی در زندگی خود نداشته باشند، چرا که این موضوع سبب می‌شود آن‌ها در زندگی خود احساس سردرگمی پیدا کنند و برنامه‌ای برای آینده خود نداشته باشند. همین موضوع سبب می‌شود آن‌ها اهمیتی برای زندگی خود قائل نباشند و حتی به فکر پایان دادن به آن بیفتند.

انجام مطالعات گسترده در بین جوانانی که به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده، عضو گروه‌های خرابکار شده‌اند و به دلیل ارتکاب به جرم به زندان افتاده است نشان می‌دهد بخش زیادی از آن‌ها در زندگی خود راهنما نداشته‌اند و به همین دلیل راه را اشتباه انتخاب کرده‌اند.

ناامیدی جوانان را تهدید میکند
به همین دلیل است که محققان معتقدند ناامیدی بسیاری از جوانان عصر حاضر را تهدید می‌کند.
در تحقیقی که روی جوانان 18 تا 24 سال در کشور انگلستان به انجام رسید مشخص شد نزدیک به 66 درصد از جوانان این کشور حداقل یک بار در هفته احساس ناامیدی میکنند و نسبت به زندگی آینده خود دیدگاه روشنی ندارند.
محققان طی این بررسیها متوجه شدند بیکاری و مشکلات مالی مهمترین نگرانی این جوانان به شمار می‌آید.
این در حالی است که بسیاری از این جوانان اعلام کرده اند معمولا در مورد نگرانیها و مشکلات خود با هیچ کس صحبت نمیکنند که این موضوع میتواند عواقب بسیاری خطرناکی را به همراه داشته باشد. در حقیقیت بسیاری از جوانان استراتژیهای برخورد با مشکلات و کنار آمدن با آنها را نمیدانند و نداشتن الگو هم سبب می‌شود آن‌ها در این بین احساس سردرگمی کنند.
منبع :خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha