شرکت الکترونیکی نینتندو هشدار داد بازی های سه بعدی این شرکت ژاپنی که به زودی با نسل بعدی دستگاه های قابل حمل ارائه خواهد شد، ممکن است به بینایی کودکان خردسال آسیب برساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی نیوز، نینتندو به والدین توصیه کرد که کنسول بازی های سه بعدی را به گونه ای تنظیم کنند که کودک زیر شش سال آنها تصاویر بازی را به صورت دو بعدی ببینند.
مقام های شرکت نینتندو گفتند، برخی از کارشناسان معتقدند فرایندهای سه بعدی که تصاویر متفاوتی را به چشم چپ و راست می فرستند، ممکن است بر روی رشد اعصاب بینایی در کودکان خردسال تاثیر سوء داشته باشد.
با این حال بی بی سی به نقل از برخی متخصصان بینایی گز ارش داد، مدرک پزشکی وجود ندارد که نشان دهد دیدن تصاویر سه بعدی به چشم خردسالان آسیب می رساند.
البته بسیاری شاکی بوده اند که بعد از دیدن تصاویر سه بعدی احساس ناخوشایندی مانند حالت تهوع خفیف ناشی از سفر در خودرو یا دریازدگی داشته اند.
کنسول دستی "دی اس" شرکت نینتندو، پرفروش ترین کنسول بازی الکترونیکی این شرکت بوده و اکنون پس از انتظار بی تابانه طرفداران دی اس، بازی سه بعدی آن بزودی به بازار خواهد آمد.
شرکت های الکترونیکی ژاپنی سونی و توشیبا نیز هشدارهای مشابهی داده اند.
تولید کنندگان کالاهای الکترونیک در حوزه فن آوری تلویزیون های سه بعدی، دستگاه های بازی و فیلم های سینمایی سرمایه گذاری چشمگیری کرده اند و اگر مصرف کنندگان احساس کنند دیدن تصاویر سه بعدی برای سلامت آنها زیان آور است و از خریدن این کالاها اجتناب کنند ضرر مالی بزرگی در انتظار این شرکت هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha