شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 22710

زلزله، یك حادثه طبیعی است و در صورت شدید بودن، صدمات و خسارات زیادی به بار می‌آورد اما با رعایت برخی نكات می‌توان تا حدودی از میزان این خسارات كاست. با ما همراه شوید و خانه‌تان را در برابر زلزله آماده كنید.

به گزارش سلامت نیوز با رعایت این نکات خود را در برابر زلزله ایمن کنید :
1 وسایل برقی مانند تلویزیون و كامپیوتر را در جای خود محكم و آنها را به میز یا دیوار متصل و در جای خود ثابت كنید. این وسایل را در نزدیكی محل استراحت و خواب قرار ندهید. كابل و سیم‌های برق آنها را با جمع كردن كوتاه كنید و به وسیله بست مناسبی مانع باز شدن‌شان شوید.

2 كمد‌ها و كتابخانه‌ها را به وسیله تسمه‌های فلزی به دیوار ثابت و در آنها را قفل كنید. یخچال را نیز به وسیله تسمه‌های فلزی مناسبی به دیوار آشپزخانه محكم كنید.

3 اجسام سنگین را تا حد ممكن در قسمت‌های پایین كابینت یا كمد بچینید و اگر مجبور به قرار دادن‌شان در طبقات بالایی هستید، طوری آنها را قرار دهید كه امكان افتادن‌شان كم باشد.

4 اشیای دكوری مانند مجسمه‌های سنگی، شیشه‌ای و سفالی را با چسب‌های مخصوص به كف دكور یا محلی كه روی آن قرار می‌گیرد، بچسبانید.

5 آینه‌های سنگین و تابلو‌های بزرگ با قاب شیشه یا قاب فلزی یا چوب سنگین را در جای خود محكم کنید و آنها را در اتاق خواب یا بالای سرتان نصب نکنید.

6 از لوستر‌های كم شاخه و سبك استفاده كنید. لوستر‌ها را با دقت به سقف نصب و هر چند وقت یك‌بار از محكم بودن آنها اطمینان مطمئن شوید.

7 نقاط امن خانه‌تان را شناسایی كنید و در مواقعی كه فرارتان از منزل و پناه بردن به بیرون خیلی دیر شده به آن مكان بروید.

8 وسایل مورد نیاز را داخل یك كوله پشتی یا كیف در نزدیك‌ترین محل دسترسی قرار دهید. چند بطری آب، چراغ اضطراری، كمی‌بیسكویت و نان خشك، رادیو، جعبه كمك‌های اولیه و خلاصه هر چیزی كه شما را در وضعیت‌های بد و نامطلوب پس از زلزله زنده نگه می‌دارد، تهیه كنید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha