وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت در زمینه آلودگی هوا به وظایف خود عمل كرده است.

به گزارش  ایسنا، دكتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه برگزاری خودكفایی ایران در تولید پلاسما درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر كوتاهی وزارت بهداشت در زمینه آلودگی هوا، گفت: وزارت بهداشت در زمینه آلودگی هوا به وظایف خود عمل كرده است، وزارت بهداشت در این زمینه جلسات متعددی برگزار كرده و به صورت فعال در كلیه جلسات مرتبط با آلودگی هوا شركت می‌كند.

وی تاكید كرد كه وزارت بهداشت به منظور پیشگیری از آلودگی هوا، راهكارهای لازم را به تمام مسوولان ذیربط در این زمینه اعلام كرده است.

وزیر بهداشت درباره آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا و همچنین بیماری‌های مرتبط با آن، گفت: ابتدا باید آمار و ارقام این موضوع به دستمان برسد و سپس با آمار و ارقام سال‌های گذشته مقایسه شود، ارائه آمار و ارقام در این زمینه زمان بر است، آنچه كه اكنون اعلام می‌شود آمار مرگ و میر منتسب از نظر آماری در زمان آلودگی هوا است، اگر خودمان بخواهیم این موضوع را پیگیری و اعلام كنیم، پروسه وقت‌گیر است و اعتبارات كافی می‌خواهد كه به صورت مورد به مورد بررسی شود.

دستجردی در مورد تولید داروهای گیاهی در كشور نیز، گفت: در حال حاضر میزان تولید داروهای گیاهی به حدود سه درصد در كشور رسیده است، PhD طب سنتی و گیاهان دارویی در كشور فعال شده است، اما باید میزان تولید داروهای گیاهی در كشور تقویت شود و حداقل به حدود 15 درصد افزایش یابد. این موضوع زمان بر است و نیاز به سرمایه‌گذاری‌ كافی دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه برای تقویت بیمارستان‌ها و اورژانس‌های روانپزشكی، گفت: باید میزان اورژانس‌های روانپزشكی در كشور افزایش یابد به این منظور اختصاص 10 درصد تخت‌های بیمارستانی به تخت‌های سوختگی و روانی در دستور كار قرار گرفته است.

وزیر بهداشت همچنین درباره راه‌اندازی پالایشگاه خون در كشور نیز، گفت: سال گذشته اصلاحاتی در شركت پالایش و پژوهش خون صورت گرفت و با حمایت دولت به ویژه‌ وزارت اقتصاد و بانك مركزی اكنون این پالایشگاه وارد فاز دوم و سوم شده است تا به این ترتیب به صورت كامل پالایشگاه خون در كشور داشته باشیم، این موضوع به حمایت جدی مالی نیاز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha