برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت اعلام شد.

برنامه‌های آموزش‌وپرورش درهفته سلامت اعلام شد

به گزارش سلامت نیوز دكتر حسن ضیاءالدینی در گفت‌وگو با  ایسنا با اعلام برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته سلامت كه با شعار «آینده مطمئن با سرمایه‌گذاری در سلامت» برگزار می‌شود، گفت: زنگ سلامت ساعت 8:30 صبح روز شنبه 18 فروردین ماه جاری به صورت نمادین در مدرسه «رضوان» منطقه 22 تهران با حضور وزرای آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و همزمان در مدارس سراسر كشور به صدا در می‌آید.

وی اعلام كرد: در این هفته همچنین سومین پایگاه سلامت دهان و دندان در منطقه 17 آموزش و پرورش تهران در روز 22 فروردین ماه جاری افتتاح می‌شود.

ضیاءالدینی افزود: در پایگاه امام علی (ع) با همكاری دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت خدمات مرتبط با سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این كه در روز 23 فروردین ماه همزمان با روز «دندانپزشك» جشنواره سلامت دهان و دندان با همكاری دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در كانون فرهنگی هنری حجاب برگزار می‌شود، اظهار كرد: 600 نفر از دانش‌آموزان و مربیان بهداشت مدارس در این جشنواره شركت می‌كنند و همچنین از 5 نفر نمونه استانی در اجرای برنامه‌های سلامت دهان و دندان تقدیر می‌شود.

مدیركل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش با اعلام برگزاری همایش سلامت از سوی ستاد برگزاری هفته سلامت در روز 19 فروردین ماه در سالن همایشهای رازی با حضور وزرای آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ادامه داد: مهمترین اتفاق در هفته سلامت در حوزه آموزش و پرورش برگزاری همایشهای توجیهی برای مدیران، معاونان و نماینده‌های معلمان است و از این طریق چالشها و مشكلات هر استان بررسی شده و راهكارهای خاص آن ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اسامی روزهای هفته سلامت خوراكی‌های میان وعده شامل سبزیجات، میوه، مواد بسته‌بندی شده، خشكبار و ... بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

ضیاءالدینی گفت: بازدید از مراكز سالمندان، بیمارستانها و همچنین برگزاری مسابقات مرتبط با سلامت پس از نماز جماعت در ستاد وزارتخانه، از دیگر فعالیتهای آموزش و پرورش در این هفته است.

وی درپایان یادآور شد: روزهای هفته سلامت با عناوین شنبه، 18 فروردین ماه «سلامت، ایمنی غذا»، یكشنبه، 19 فروردین ماه «سلامت، مشاركتهای عمومی و همكاریهای بین‌بخشی»، دوشنبه، 20 فروردین ماه «سلامت و رسانه‌ها»، سه‌شنبه، 21 فروردین ماه «سلامت، شهر و روستاهای سالم»، چهارشنبه، 22 فروردین ماه «سلامت، جایگاه فناوری نوین»، پنجشنبه، 23 فروردین ماه «سلامت، حمایتهای قانونی، چالشها و فرصتها» و جمعه 24 فروردین ماه «سلامت و خانواده سالم» نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha