مطالعه اخیر نشان داده است کلسیم بخش ضروری رژیم غذایی از دوره کودکی تا پیری در زنان در جهت کاهش ریسک پوکی استخوان بعد از یائسگی است.

کلسیم موجب کاهش ریسک پوکی استخوان بعد از یائسگی می شود

سلامت نیوز:مطالعه اخیر نشان داده است کلسیم بخش ضروری رژیم غذایی از دوره کودکی تا پیری در زنان در جهت کاهش ریسک پوکی استخوان بعد از یائسگی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، به گفته محققان، افزایش آگاهی درباره کلسیم مهم است زیرا خطر ابتلا به پوکی استخوان در زنان را کاهش می دهد. محققان مصرف روزانه کلسیم بعد از یائسگی را بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم توصیه می کنند.

کلسیم عنصری ضروری برای استخوان های سالم قوی است و جوامع علمی جهان دستورالعملی را در مورد نیاز روزانه به این عنصر از کودکی تا پیری اعلام کرده اند.

هنوز مشخص نیست که ایا مصرف بیش از حد کلسیم می تواند مضر باشد یا نه. برخی مطالعات افزایش نگرانی در مورد ریسک احتمالی قلبی-عروقی، زوال عقل و حتی شکستگی استخوان را دربرداشته اند. کلسیم ممکن است از طریق غذا یا مکمل های حاوی نمک های کلسیم قابل حصول باشد.

محققان توصیه می کنند زنان نیاز به آگاهی بیشتری از کلسیم داشته و باید در مورد مصرف مواد خوراکی سرشار از کلسیم دقت کنند. اما مصرف کلسیم بیش از حد هم بهتر نیست، و زنان باید در مورد مصرف بالاتر از حد توصیه شده کلسیم بدانند که بیفایده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha