یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 227230

اضافه وزن و یا داشتن رژیم غذایی فقیر، تنها عواملی نیستند که شما را در معرض ابتلا به دیابت قرار می دهند. برخی عادات روزمره و البته بسیار تعجب آور نیز از مقصران ابتلا به این بیماری هستند.

۷ عادت تعجب آوری که عاقبتشان، دیابت است!

سلامت نیوز:اضافه وزن و یا داشتن رژیم غذایی فقیر، تنها عواملی نیستند که شما را در معرض ابتلا به دیابت قرار می دهند. برخی عادات روزمره و البته بسیار تعجب آور نیز از مقصران ابتلا به این بیماری هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،محرومیت اس خواب، در معرض نور آفتاب نبودن، کم تحرکی، و استفاده از ظروف پلاستیکی برای گرم کردن مواد منجمد در مایکروویوها خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد:

پرهیز از نوشیدن قهوه: نتایج مطالعات حاکی از آنند که مصرف قهوه (هر دو نوع کافئین دار و بدون کافئین) می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. تحلیل محققان دانشگاه هاروارد نشان داده کسانی که در روز ۶ فنجان قهوه می نوشند، نسبت به سایرین ۳۳ درصد کمتر به دیابت نوع ۲ مبتلا می شوند. برخی از اجزای قهوه به نظر می رسد که مقاومت به انسولین را کاهش و همچنین ممکن است متابولیسم گلوکز، روند تبدیل گلوکز به انرژی را افزایش دهند.

محرومیت از ساعات مفید خواب: به عقیده محققان کره ای، افرادی که تا ساعات نزدیک صبح بیدار می مانند حتی اگر ۸ ساعت خواب کامل هم داشته باشند بیشتر از افرادی که زود به رختخواب می روند به دیابت نوع ۲ مبتلا خواهند شد. از طرفی خواب دیر هنگام می تواند متابولیسم شما را مختل کند.

اجتناب از مصرف پروبیوتیک ها: زمانی که باکتری های بد در روده شما بیشتر از باکتری های خوب باشند، خطر ابتلا به دیابت افزایش می یابد. معده شما برای داشتن هضم مناسب نیاز به باکتری خوب دارد که به آن پروبیوتیک گفته می شود. سطح پایین این باکتری ها می تواند به التهاب منجر شود که در نهایت منجر به مقاومت به انسولین می شود. غذاهایی مانند ماست، کلم تند و برخی از پنیر ها را برای افزایش پروبیوتیک مصرف کنید.

استفاده از ظروف پلاستیکی در مایکروویوها: گرم کردن مواد غذایی منجمد در ظروف پلاستیکی که داخل مایکروویوها قرار می گیرند، خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. مواد شیمیایی مورد استفاده در بسته بندی های پلاستیکی منجر به افزایش مقاومت به انسولین، و افزایش فشار خون می گردد.

عدم دریافت کافی نور خورشید: بر اساس یک مطالعه اسپانیایی جدید، افراد مبتلا به کمبود ویتامین دی صرف نظر از وزن آنها؛ احتمالا دیابت نوع ۲ و پیش دیابت دارند. محققان بر این باورند که ویتامین آفتاب نقش مهمی در عملکرد مناسب لوزالمعده (پانکراس) شما دارد که انسولین تولید می کند و به تنظیم قند خون کمک می کند. در کنار خوردن غذاهای غنی از ویتامین دی مانند شیر یا غلات غنی شده از مکمل ها نیز استفاده کنید.

بی تحرکی: یک مطالعه دانشگاه پیتزبورگ دریافت که هر ساعت نشستن در مقابل تلویزیون خطر ابتلا به دیابت را تقریبا ۴ درصد افزایش می دهد. وزن اضافی شکم با کاهش حساسیت به انسولین، به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

صرف نظر کردن از صبحانه: خودداری از صرف صبحانه نه تنها نتیجه معکوس دارد و تا پایان روز شما را حریص و گرسنه می سازد، بلکه می تواند طوفان کامل را برای دیابت نوع ۲ ایجاد کند. هنگامی که بدن خود را از غذا محروم می کنید، سطح انسولین مختل می شود، و کنترل قند خون سخت تر است.

منبع:readersdigest

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha