محققان اظهار کردند: استرس، مهم‌ترین عامل ابتلا به بیماری‌های قلبی است.

مهم‌ترین عامل ابتلا به بیماری قلبی چیست؟

سلامت نیوز:محققان اظهار کردند: استرس، مهم‌ترین عامل ابتلا به بیماری‌های قلبی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، تاثیر منفی استرس بر سلامت شناخته شده است، اما محققان این‌بار عنوان کردند که استرس می‌تواند عامل اصلی و مهم در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی باشد.

به گزارش زی‌نیوز،پزشکار اظهار کردند: خستگی شدید مردان و درد قفسه سینه در زنان از علائمی است که باید درباره احتمال حمله قلبی به آن توجه شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که 64 درصد از متخصصان قلب عنوان می‌کنند که استرس، عامل اصلی ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی است.

علاوه بر آن، 68 درصد از پزشکان ادعا می‌کنند که استرس در هر گروه سنی می‌تواند برای بیماران قلبی آسیب بسیاری به همراه داشته باشد و سن عامل تعیین‌کننده بیماری قلبی نیست.

مشکلات مالی، شغلی، بهداشتی، فشارهای اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر منجر به استرس در زندگی می‌شوند و مشکلاتی برای سلامتی ایجاد می‌کنند که گاهی می‌تواند خطرساز باشد.

این مطالعه مسیر تحقیقات گذشته رو که مطرح می‌کردند رژیم نامناسب و عدم فعالیت عامل اصلی ابتلا به بیماری‌های قلبی است، عوض می‌کند.

افراد بر این باورند که گروه سنی 41 تا 50 سال بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند، اما پیشرفت بیماری‌های قلبی در میان جوانان و میانسالان عاملی برای تغییر در زندگی روزمره جهت کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی است.

البته باید توجه داشت که بسیاری از عوامل در ابتلا به بیماری‌های قلبی موثر هستند، اما در حال حاضر، استرس عامل بسیار مهمی در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است که باید به آن توجه شود.

این مطالعه را محققان هندی انجام داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha