یک فوق تخصص ریه با بیان اینکه انتقال بیماری سل مربوط به سل ریوی است، گفت: به طور معمول هر بیمار مبتلا به سل دست کم حدود ۱۵ نفر را به این بیماری مبتلا می کند.

یک بیمار مبتلا به «سل» ۱۵ نفر را گرفتار می‌کند

سلامت نیوز:یک فوق تخصص ریه با بیان اینکه انتقال بیماری سل مربوط به سل ریوی است، گفت: به طور معمول هر بیمار مبتلا به سل دست کم حدود ۱۵ نفر را به این بیماری مبتلا می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر حسن‌الله صادقی  اظهارداشت: بیماری سل در کشور ما به طور نسبی شیوع دارد که در سال های گذشته این شیوع تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: انتقال در بیماری سل  مربوط به سل ریوی است و سل های خارج ریه قابلیت انتقال به فرد دیگری را ندارد.

صادقی تصریح کرد: سل ریوی از طریق سرفه فرد مبتلا به اطرافیان  منتقل می شود.

این فوق تخصص ریه گفت: به طور معمول هر بیمار مبتلا به سل دست کم حدود ۱۵ نفر را به این بیماری مبتلا می کند.

وی ادامه داد: برخلاف تصور بسیاری از مردم، بیماری سل قابل درمان است و درصد قابل توجهی از بیماران هنگامی که تحت درمان قرار بگیرند کاملا بهبود می یابند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: طول دوره درمان ۶ ماه است که  بیمار در دو ماه اول با ۴ قلم  دارو و در ۴ ماه بعد با ۲ قلم دارو تحت درمان قرار می گیرد.

صادقی گفت: این داروها توسط مراکز بهداشتی به طور رایگان در اختیار بیماران مبتلا به سل قرار می‌گیرد.

وی در آخر افزود: مهم ترین بیماری های ریوی عمدتا بیماری های عفونی مانند آنفلوانزا و ذات الریه هستند. بیماری های  غیرواگیر نیز مانند بیماری های انسدادی روده و بیماری های ناشی از محیط های آلوده در دنیا در حال شیوع هستند که علت بسیاری از مرگ و میرها در جهان را شامل می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha