دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 227374

یک متخصص طب سنتی گفت: چرب کردن پیشانی با روغن‌های گرم مانند بادام تلخ، بابونه و سیاه‌دانه برای افرادی که به آلرژی مبتلا هستند می‌تواند نقش مؤثری در درمان این عارضه ایفا کند.

روش طب سنتی در درمان آلرژی

سلامت نیوز:یک متخصص طب سنتی گفت: چرب کردن پیشانی با روغن‌های گرم مانند بادام تلخ، بابونه و سیاه‌دانه برای افرادی که به آلرژی مبتلا هستند می‌تواند نقش مؤثری در درمان این عارضه ایفا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مهدی برهانی متخصص طب سنتی ، در زمینه پیشگیری و درمان آلرژی‌های فصلی از دیدگاه طب سنتی،‌اظهار داشت: به طور کلی از منظر طب سنتی علت بروز آلرژی حرارتی است که به دلیل ضعیفی مغز ایجاد شده و باعث بروز آب‌ریزش بینی می‌شود که این موضوع یک پروسه خاص و پیچیده را شامل می‌شود.

وی گفت: از نظر طب سنتی آلرژی به دو صورت سرد و گرم بروز می‌کند و باید این بیماری توسط پزشک متخصص بررسی و تشخیص داده شود.

برهانی در خصوص علل ایجاد آلرژی گفت: عموماً‌ افرادی که خود را در معرض سرما قرار نمی‌دهند کمتر به این عارضه مبتلا می‌شوند و همچنین استفاده از هدبند و کلاه مناسب در فصل سرما می‌تواند نقش اساسی در کاهش آبریزش بینی داشته باشد.

این متخصص طب سنتی در خصوص روش درمان آلرژی توضیح داد: یکی از داروهایی که امروزه از منظر طب سنتی برای درمان آلرژی به کار می‌رود،‌داروی «اطریفل» است، استفاده از این قرص باعث می‌شود که به مرور زمان آلرژی از بین برود اما باید توجه داشت مراقبت‌هایی نظیر دوری از سرما و گرم نگه داشتن بدن باید رعایت شود.

وی ادامه داد: استفاده از دمنوش‌ها نقش زیادی در درمان و کاهش آلرژی ندارد زیرا دمنوش‌ها بیشتر برای درمان بیماری‌های ریوی به کار می‌روند و تأثیری بر روی مغز نخواهند داشت. از دیدگاه طب سنتی دمنوش‌ها نوشیدنی تفننی محسوب نمی‌شوند بلکه به عنوان دارو مورد استفاده قرار می‌گیرند لذا بهتر است این گیاهان دارویی توسط متخصص تجویز شود.

وی در پایان گفت:‌ چرب کردن پیشانی با روغن‌های گرم مانند بادام تلخ، بابونه و سیاه‌دانه برای افرادی که به آلرژی مبتلا هستند می‌تواند نقش مؤثری برای درمان این عارضه ایفا کند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha