دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 227409

یک متخصص پوست و مو با بیان این‌که استفاده از فرآورده‌های زغالی در برخی موارد پزشکی کاربرد دارد، گفت: اما تبلیغات گسترده‌ای که این روزها در فضای مجازی از ماسک زغال می‌شود و مدعی برطرف کردن برخی مشکلات پوستی است، علمی نیست و تنها جنبه تجاری دارد.

درمان مشکلات پوستی با ماسک زغال واقعیت دارد؟

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو با بیان این‌که استفاده از فرآورده‌های زغالی در برخی موارد پزشکی کاربرد دارد، گفت: اما تبلیغات گسترده‌ای که این روزها در فضای مجازی از ماسک زغال می‌شود و مدعی برطرف کردن برخی مشکلات پوستی است، علمی نیست و تنها جنبه تجاری دارد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر مسعود داوودی در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: از لحاظ پزشکی آنچه درباره ماسک زغال گفته می‌شود مورد تایید نیست و هیچ‌گونه تاثیری در برطرف کردن مشکلات پوستی مانند رفع انواع جوش صورت‌ یا لایه برداری، یا دفع سموم از پوست و موارد دیگر ندارد.

وی تصریح کرد: اگرچه ممکن است استفاده ترکیبی از زغال و کرم‌های موبر و سایر کرم‌های نرم کننده و... در ظاهر به طور سطحی لایه بیرونی پوست را تحریک کند، اما تاثیر واقعی و عمیقی در از بین رفتن موی زائد و یا جوش‌های زیر پوستی و سرسیاه، نخواهد داشت، حتی اگر چنین باشد، موقتی و گذرا خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با اشاره به این که از زغال در برخی موارد پزشکی استفاده می‌شود، توضیح داد: در صنعت داروسازی از زغال برای تهیه نمونه‌های خوراکی مانند قرص، یا شربت و موارد دیگر دارویی به منظور درمان نفخ شکم و یا رفع برخی مشکلات گوارشی دیگر و همچنین برخی مسمومیت‌ها استفاده می‌شود، اما در مورد همه ماسک‌ها می‌توان گفت تنها جنبه تبلیغاتی دارند نه درمانی.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha