این روزها بسیاری از زنان در سراسر جهان به سرطان پستان مبتلا هستند یا در معرض آن قرار دارند. سرطانی که با شناخت عوامل زمینه ساز آن تا حد خوبی می توان مانع از ابتلا به آن شد. به همین خاطر، تحقیقات در مورد شناخت دلایل ابتلا به این بیماری هم چنان ادامه دارد.

رنگ موی شیمیایی احتمال ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد

سلامت نیوز: این روزها بسیاری از زنان در سراسر جهان به سرطان پستان مبتلا هستند یا در معرض آن قرار دارند. سرطانی که با شناخت عوامل زمینه ساز آن تا حد خوبی می توان مانع از ابتلا به آن شد. به همین خاطر، تحقیقات در مورد شناخت دلایل ابتلا به این بیماری هم چنان ادامه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، شاید برای گروهی از زنان که سال های سال است موهای خود را رنگ می کنند تصور یک روز بدون این رنگ ها سخت باشد؛ ولی واقعیت این است همین رنگ های شیمیایی نقشی مهم در افزایش احتمال ابتلا به سرطان پستان بازی می کنند. بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، زنان علاقه مند به رنگ کردن مو 14 درصد بیش از سایرین در معرض این بیماری قرار دارند.

به گفته پزشکان، ارتباط میان مواد شیمیایی رنگ با سرطان پستان هر چه دفعات رنگ کردن موها افزایش یابد بیشتر و بیشتر می شود. از همین روی، زنان باید مصرف مواد ترکیبی و مصنوعی را کاهش دهند و مواد طبیعی هم چون: حنا، گل رز یا چغندر را جایگزین آن کنند. این موضوع در خصوص زنان بالای 40 سال حساسیت و اهمیت بیشتری دارد؛ چراکه آنها از دیگر گروه های سنی برابر این بیماری آسیب پذیری بیشتری دارند.

اگرچه تا کنون دلیل اصلی این موضوع مشخص نشده است؛ ولی پزشکان توصیه می کنند زنان زنگ مویی را انتخاب کنند که پایین ترین میزان تجمع اسیدهای آروماتیک را داشته باشد. با این وجود رنگ موهای طبیعی که مواد تشکیل دهنده آنها گیاهی است بی خطر هستند و بدون نگرانی می توان ز آنها استفاده کرد. بنابراین، اگر جزء گروه زنان وابسته به رنگ مو محسوب می شوید بهتر آن است که تجدید نظری در این مورد داشته باشید.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha