كارشناسان بهداشتی تاكید كردند قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون كرم ضد آفتاب به مدت مناسب در میانه روز برای سلامتی انسان مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، برخلاف تمام هشدارها نسبت به خطرات تماس پوست با نور خورشید بویژه در میانه روز كه تابش خورشید به بیشترین حد خود می‌رسد، جدیدترین توصیه‌های پزشكان حاكی از آن است كه برای تقویت سلامتی، هر فردی باید در اواسط روز بین 10 تا 15 دقیقه در تماس با نور خورشید قرار بگیرد تا سطح ویتامین D مورد نیاز بدنش افزایش پیدا كند.

این توصیه در شرایطی مطرح و تاكید می‌شود كه بسیاری از مردم از ترس، تشعشعات خورشیدی خود را از نور آفتاب محروم می‌كنند و به این ترتیب سطح ویتامین در بدن آنها از حد ضروری كمتر می‌شود.

به گزارش روزنامه دیلی میل، 90 درصد از نیاز بدن به ویتامین D از طریق تاثیر نور خورشید بر پوست تامین می‌شود و اگر این تماس به طور كامل محدود شود بدن با كمبود ویتامین D و پیامدهای آن مواجه خواهد شد.

كمبود ویتامین D در كودكان سبب بروز راشیتیسم می‌شود و در سنین بالاتر نیز عامل بروز مشكلات استخوانی، بیماریهای قلبی عروقی و دیابت نوع دوم و همچنین برخی از انواع سرطانها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha