فقط 30 دقیقه راه رفتن در روز خطر مرگ بر اثر سرطان روده را کاهش می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین 30 دقیقه راه رفتن در روز نه تنها خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته را کاهش می‌دهد بلکه یکی از بهترین کارها برای پیشگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ است.
البته دانشمندان متوجه شدند حتی بعد از ابتلا به سرطان نیز انجام این کار می‌تواند نقش مهمی در کاهش علائم بیماری و افزایش سرعت بهبودی آن بازی کند.
در یکی از این مطالعات دانشمندان اطلاعات پزشکی بیش از 150 هزار زن و مرد را مورد بررسی قرار دادند. در این تحقیقات میزان فعالیت بدنی این افراد در بین سال‌های 1982 تا 1997 به دقت بررسی شد.
در این بین دانشمندان تعداد تشخیص سرطان روده بزرگ را در بین سال‌های 1998 تا 2005 و هم‌چنین تعداد مرگ و میر بر اثر این سرطان را که در این مدت اتفاق افتاد به دقت ثبت کردند.
دکتر کاتلین وولین از دانشگاه واشنگتن در این باره گفت: اگرچه سود اصلی ورزش برای افرادی است که زمان بیش‌تری از عمر خود را به آن اختصاص دهند، اما اگر شما هم می‌خواهید از فواید فعالیت بدنی بهره‌مند شوید لازم نیست حتمال دونده ماراتن یا یک ورزشکار حرفه‌ای باشد.
فقط 30 دقیقه راه رفتن در روز می‌تواند احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مختلف را در بدن شما کاهش دهد. این کار هم‌چنین تاثیر زیادی در بهبود حالت روحی شما دارد و به کاهش علائم افسردگی کمک می‌کند.
معمولا همیشه در ابتدای سال جدید بسیاری از مردم تصمیم می‌گیرند ورزش کردن را شروع کنند یا با گرفتن رژیم وزن خود را کاهش دهند. اما معمولا این وعده‌ها هیچ گاه محقق نمی‌شوند. بسیاری دیگر هم تصور می‌کنند اکنون برای ورزش کردن دیر شده است و دیگر افزایش فعالیت بدنی سودمند نخواهد بود.
اما تحقیقات ما نشان می‌دهد هیچ‌گاه برای شروع ورزش کردن دیر نیست. حتی سالمندان بالای 80 سال هم در صورتی که ورزش کردن را شروع کنند نه تنها زندگی بهتری را تجربه می‌کنند بلکه علائم بیماری‌های مختلف نیز در آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.
سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در انگستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha