جمعی از چهره های شاخص علمی و صاحب نظران عرصه ایدز گردهم آمدند تا پیش نویس برنامه راهنمای كشوری اخلاق در پژوهش های علوم پزشكی مرتبط با HIV و ایدز را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش سلامت نیوز كارگاه بررسی راهنمای كشوری اخلاق در پژوهش های علوم پزشكی مرتبط با HIV و ایدز با همكاری UNAIDS، معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت، مركز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشكی و مركز ملی تحقیقات ایدز دانشگاه علوم پزشكی تهران در محل موزه  تاریخ علوم پزشكی تهران برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این برنامه پس از بیان خیرمقدم دكتر كیارش آرامش، معاون پ‍ژوهشی مركز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشكی و ارائه گزارشی از پیش نویس، دكتر محمد مهدی گویا،‌ رییس مركز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، دكتر فرداد درودی،‌ نماینده UNAIDS، دكتر مینو محرز،‌ رییس مركز ملی تحقیقات ایدز و دكتر محبوبه حاجی عبدالباقی عضو هیئت علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشكی تهران بطور جداگانه سخنرانی كردند.
پس از مراسم افتتاحیه در نشستی كه در سالن كنفرانس موزه برگزار شد، صاحب نظران عرصه ایدز به نقد و بررسی پیش نویس راهنمای كشوری اخلاق در پژوهش های علوم پزشكی مرتبط با HIV و ایدز كه در شش فصل تهیه شده بود پرداختند. این پیش نویس پس از تایید و نهایی شدن در این كارگاه به شورای عالی اخلاق در وزارت بهداشت فرستاده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha