سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 227538

محققان در جریان یک مطالعه موفق به کشف یک مسیر مولکولی جدید شده اند که طول عمر و سلامت را در کرم ها و پستانداران کنترل می کند.

راز و رمز پیری سالم کشف شد

سلامت نیوز: محققان در جریان یک مطالعه موفق به کشف یک مسیر مولکولی جدید شده اند که طول عمر و سلامت را در کرم ها و پستانداران کنترل می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از روزنامه دیلی میل، یک گروه از محققان به سرپرستی محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کیس وسترن ریزرو آمریکا در این مطالعه متوجه شدند که خانواده ای از پروتیین ها به نام KLFs با پیر شدن کاهش می یابد.این مطالعه شامل آزمایش هایی بود که در آنها محققان پروتیین های مورد نظر را بطور مصنوعی زیاد یا کم می کردند.
آنها نشان دادند که کرم های میکروسکوپی با سطوح زیاد این پروتیین ها، در قیاس با کرم های عادی طولانی تر و سالم تر زندگی می کنند.
محققان همچنین نشان دادند که موش هایی که سطوح زیادی این پروتیین ها را داشتند، در بروز اختلال رگ های خونی مرتبط با پیری آنها تاخیر ایجاد شد.
این مطالعه پیامدهای بزرگی برای درک پیری و اختلالات مرتبط با پیری مانند بیماری قلبی و زوال عقل دارد.نتایج این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha