پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی پروژه مشترکی را در زمینه سلول درمانی سرطان با استفاده از سلول‌های دندرتیک با یک مرکز سرطان در هلند کلید زده است.

پروژه مشترک پژوهشکده معتمد با هلند در حوزه سلول‌درمانی سرطان

سلامت نیوز:پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی پروژه مشترکی را در زمینه سلول درمانی سرطان با استفاده از سلول‌های دندرتیک با یک مرکز سرطان در هلند کلید زده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا دکتر رامین صرامی فروشانی، مسئول گروه سلول‌درمانی پژوهشکده معتمد روز چهارشنبه، 26 مهرماه جاری در حاشیه افتتاحیه کنگره سه گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: قبلا به صورت تخصصی در زمینه مکانیسم انتقال و بیماری‌زایی HIV و نقش سلول‌های ایمنی به خصوص سلول‌های دندرتیک کار می‌کردیم.

مسئول گروه سلول‌درمانی پژوهشکده معتمد افزود: ولی با توجه به تخصص گروه ما در زمینه کار با سلول‌های دندرتیک و رفتار این سلول‌ها در مواجهه با عوامل بیماری‌زا، کار مشترکی را با یک مرکز سرطان در هلند آغاز کردیم که می‌خواهیم در حوزه سلول درمانی سرطان با استفاده از سلول‌های دندرتیک کار کنیم.

وی تصریح کرد: بحث ایمنی‌درمانی سرطان مدت‌هاست که مورد توجه قرار گرفته و در این حوزه کار با سلول‌های دندرتیک افق روشنی را جلوی ما قرار می‌دهد.

صرامی فروشانی توضیح داد: سلول‌های دندرتیک دسته‌ای از سلول‌های ایمنی هستند که نقش یک فرمانده را ایفا می‌کنند که چگونه باقی سلول‌ها و سیستم‌های ایمنی علیه سلول‌های سرطانی کار کنند.

این محقق ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه سرطان و تخصص هلند در زمینه ایمنی درمانی و کار با سلول‌های دندرتیک می‌خواهیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha