چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

محققان انگلیسی موفق به ساخت دستگاهی شده اند که با تابش نور به پوست می تواند فشار خون را کنترل کند.

کنترل فشار خون با نور

سلامت نیوز:  محققان انگلیسی موفق به ساخت دستگاهی شده اند که با تابش نور به پوست می تواند فشار خون را کنترل کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، این دستگاه که چند ماه دیگر در دسترس قرار می گیرد توسط محققان شرکت فناوری های Tarilian Laser در لندن ساخته شده است.این اولین بار است که از فناوری نوری بطور موفقیت آمیزی برای ثبت و ردیابی فوری فشار خون استفاده شده است.


به گزارش روزنامه دیلی میل،حرکت پرتوهای نور در واکنش به فشار خون در رگ ها تغییر می کند و این دستگاه با تجزیه و تحلیل این تغییرات کوچک فشار خون را محاسبه می کند.این دستگاه که TLT Sapphire نام دارد به اندازه یک ناخن و ضخامت آن به اندازه یک کارت اعتباری است؛ TLT Sapphire بر روی یک ناحیه از پوست قرار می گیرد و توسط یک چسب زخم در این محل نگه داشته می شود. این وسیله به محض تماس با پوست شروع به سنجش فشار خون می کند و اطلاعات آن به صورت بی سیم و دقیقه به دقیقه به یک تلفن هوشمند یا رایانه ارسال می شود.


TLT Sapphire دارای یک لامپ کوچک است که پرتوهای نور را به صورت موازی با سطح پوست ارسال می کند؛ همچنین یک حسگر در این دستگاه هر حرکت کوچک را در این پرتوها که به نظر می رسد متناسب با فشار خون در رگ است ، اندازه می گیرد.


نتایج اولیه آزمایش این دستگاه نشان داد که TLT Sapphire دقیق تر از کاف های سنتی فشار خون (دستگاه های معمولی سنجش فشار خون) است.کاف های سنتی فشار خون که با تشخیص و اندازه گیری ارتعاشات خون در برابر دیواره های شریانی کار می کنند، با مشکلات متعددی روبر هستند.هدف از ساخت TLT Sapphire در واقع ریشه کنی خطر فشار خون به اصطلاح روپوش سفید (فشار خون ناشی از استرس و فشار روانی) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha