رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران گفت که تراکم جمعیتی در استان تهران به حد هشدار رسیده است و این تهدیدی برای پایتخت به حساب می‌آید.

سلامت نیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران گفت که تراکم جمعیتی در استان تهران به حد هشدار رسیده است و این تهدیدی برای پایتخت به حساب می‌آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران در نشست مجمع امید تهران که عصر امروز(روز سه شنبه) در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: در حال حاضر تهدیدات بسیاری برای شهر تهران وجود دارد که از آن جمله بحث جمعیتی و مهاجرتی است که به این شهر انجام می‌شود، براساس آمار نفوس و مسکن از سال 90 تا 95 نزدیک یک میلیون و 250 هزار نفر به جمعیت تهران اضافه شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در قوانین کشور هیچ قانونی برای کاهش مهاجرت به استان تهران وجود ندارد یعنی خلاء قانون بازدارنده در این زمینه داریم و در حال حاضر هر فرد و خانواده‌ای از استان دیگر اراده کند می‌تواند در پایتخت ساکن شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران تصریح کرد: تراکم جمعیتی در استان تهران به حد هشدار رسیده است و این خودش تهدیدی برای تهران است.

ترکی با اشاره به سهم تهران از بودجه کشور گفت: ضریب بازگشت بودجه به استان‌ها 19 درصد است که این ضریب برای استان تهران دو درصد است و این خودش جای تأمل دارد.

وی بیان کرد: از جمله مشکلات اصلی استان تهران با توجه به ازدحام جمعیت بحث تامین آب شرب است که مصرف ما حدود دو و نیم برابر دنیاست، در حال حاضر آب شرب تهران از 5 سد تامین می‌شود که اگر این سدها فروکش کند 50 درصد آب شرب مردم در معرض تهدید قرار می‌گیرند و باید راهکار جدی در این زمینه اندیشیده شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران گفت: روزانه نزدیک به یک و نیم میلیون نفر وارد شهر تهران می‌شوند و همه اینها برای شغل وارد تهران می‌شوند که حمل و نقل این تعداد مهاجر از شهرهای پیرامونی به تهران مشکلاتی را برای این کلانشهر می‌آفریند.

ترکی با اشاره به شهرهای پیرامونی تهران همچون شهرستان پردیس گفت: قرار است 500 هزار نفر در شهرستان پردیس اسکان داده شوند که اسکان این تعداد افراد بدون برنامه‌ریزی در آینده مشکلات جدی‌ای را متوجه تهران خواهد کرد.

وی در بخش پیشنهادات خود برای حل مشکلات شهر تهران گفت: ما در بخش جمعیت قانونی را لازم داریم که بحث حریم پایتخت حفظ شود گرچه باید به بحث‌های محیط زیست و توسعه نیز در این زمینه توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha