چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

پیشگیری از بیماری های قلبی در بیماران هدف اصلی یک پزشک است اما اگر نمی توانید کاملا جلوی افزایش احتمال بیماری قلبی را بگیرید تشخیص سریع می تواند بهترین گام باشد. تغییر در سبک زندگی می تواند حمله قلبی احتمالی را به تاخیر بیندازد و یا به کل جلویش را بگیرد، و تقریبا 80 درصد از بیماری های قلبی با تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری هستند.

علائم خطر بیماری قلبی چیست؟

سلامت نیوز: پیشگیری از بیماری های قلبی در بیماران هدف اصلی یک پزشک است اما اگر نمی توانید کاملا جلوی افزایش احتمال بیماری قلبی را بگیرید تشخیص سریع می تواند بهترین گام باشد. تغییر در سبک زندگی می تواند حمله قلبی احتمالی را به تاخیر بیندازد و یا به کل جلویش را بگیرد، و تقریبا 80 درصد از بیماری های قلبی با تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، لیستی که در ادامه خواهید خواند می تواند به شما بگوید ممکن است در چند سال آینده دچار حمله قلبی خواهید.

دچار اختلال نعوظ هستید

مردان یک سیستم هشدار دهنده داخلی برای بیماری های خاموش قلبی عروقی دارند. وقتی نعوظ برای یک مرد دشوار یا غیر ممکن می شود، می تواند نشان از گرفتگی شریان در لگن باشد که قبل از حمله قلبی اتفاق می افتد. تقریبا سه تا پنج سال پس از اختلال در نعوظ شاهد وقوع بیماری قلبی عروقی خواهید بود. این مقدار زمان برای پیشگیری و تشخیص مشکلات قلبی مناسب است. اگر شما و همسرتان درباره عملکرد جنسی نگران هستید، قبل از اینکه بخواهید قرصی مصرف کنید ابتدا به دنبال علت اصلی و رفع آن باشید.


در حال کچل شدن هستید

در یک تحقیق جامع که روی 37.000 مرد انجام گرفت کچلی شدید در قسمت تاج موها به شدت احتمال وجود بیماری خاموش قلبی عروقی را در هر سنی نشان می داد. در یک تحقیق جداگانه که روی 7000 نفر انجام شد ( از جمله بیش از 4000 زن ) کچلی شدید یا متوسط احتمال مرگ بر اثر بیماری قلبی را در هر دو جنس دو برابر می کرد.


موی سفید دارید

در یک تحقیق که به تازگی انجام شده است محققان متوجه شدند تعداد بالای موهای سفید می تواند نشان از آترواسکلروز قلبی خاموش باشد. حدود 545 مرد بالغ بدون اینکه بدانند مشکل قلبی دارند تحت آزمایش سی تی آنژیوگرافی شریان های قلبشان قرار گرفتند که  راهی بسیار دقیق برای شناسایی مشکلات خاموش قلبی است. تعداد برابر موهای سفید با موهای مشکی و یا تعداد بیشتر موهای سفید نسبت به موهای مشکی می تواند نشان از گرفتگی های خاموش رگ داشته باشد. محققان می گویند تصلب شریان و سفید شدن موها از راه های مشابه بیولوژیکی رخ می دهند.


قسمت پایین گوشتان دو قسمت شده!

یکی از عجیب ترین علامت ها ایجاد خطی روی قسمت آویزان گوش است. محققان می گویند در صورت دیدن چنین علامتی روی گوش خود باید بدانید بیماری خاموش قلبی عروقی دارید. ایجاد چنین خطی روی قسمت پایین گوش می تواند نشان از جریان خون ضعیف باشد از جمله شریان های درون قلب. البته برخی از متخصصان پزشکی می گویند ایجاد چنین خطی روی پایین گوش تنها از نشانه های پیری است. اما محققان با انجام تعداد بالای سی تی اسکن نشان دادند این علامت می تواند از نشانه های زودهنگام مشکلات قلبی باشد هرچند پیری و سیگار کشیدن نیز می تواند روی آن تاثیر داشته باشد.


وقتی پیاده روی می کنید ماهیچه ساق پایتان درد می گیرد

این حالت را با نام کلودیکیشن ( یا شلیدن ) می شناسند. تصلب شریان می تواند باعث گرفتگی شریان های پا شود، مخصوصا در کسانی که سیگار می کشند و این از نشانه های بروز بیماری قلبی و عروقی است. این نشانه ها را باید بدون معطلی مورد ارزیابی قرار داد. پزشک پالس ها را در پاها مورد آزمایش قرار می دهد و ارزیابی هایی ساده روی فشار خون و گردش خون پاها انجام می دهد تا ضعف جریان خون را ثابت کند.

بسیار مهم است که بیماری قلبی از همان ابتدا شناسایی شود چون راه های غذایی و پزشکی فراوانی وجود دارد تا با کمکشان مشکل را رفع کنید. اگر هر کدام از نشانه هایی که گفته شد را در خود می بینید آن ها را جدی بگیرید و حتما برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. از پزشک خود بخواهید آزمایش های لازم مانند EKG را روی شما انجام دهند. سبک زندگی خود را تغییر دهید، سیگار نکشید، به پیاده روی بروید، استرس خود را کنترل کنید و برنامه غذایی سالم را پیش بگیرید تا قبل از اینکه مشکل جدی شود از آن پیشگیری کنید.

نویسنده: جوئل کاهن

منابع:

Severity of Alopecia Predicts Coronary Changes and Arterial Stiffness in Untreated Hypertensive Men. – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27365213

More gray hair linked to higher risk of heart disease – https://www.medicalnewstoday.com/articles/316826.php

The Combined Effect of Ear Lobe Crease and Conventional Risk Factor in the Diagnosis of Angiographically Diagnosed Coronary Artery Disease and the Short-Term Prognosis in Patients Who Underwent Coronary Stents. – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26131833


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha